מה מצאנו?

כל ההמלצות למבדק עמי"ת

דוברי עברית
דוברי ערבית
כיתות
ז'
דוברי עברית
דוברי ערבית

הבנת הנקרא היא תחום הכולל מיומנויות ותת־מיומנויות, המשתכללת עם הלמידה אך גם באופן אישי אצל כל תלמיד. זיהוי רמת הביצוע של התלמידים מאפשר לנו, המורים, לתכנן את ההוראה ולתת את המענה המדויקת ביותר לקידומם.

לפנייך המלצות לקידום יכולות הבנת הנקרא בכיתתך, מתוכן כדאי לבחור את המתאימה ביותר לפי שיקול דעתך.

חשוב לזכור שהמלצות אלו הן דוגמאות בלבד. קיימות דרכים רבות נוספות לקידום המיומנויות, ומומלץ להתאים, לשלב ולשנות אותן לפי הצרכים הספציפיים של כיתתך ובתחומי דעת מגוונים. 

המלצות פדגוגיות

המלצה
הבנת הפניות מורכבות
מאזכורים פשוטים לרעיונות מופשטים
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
גיבוש עמדה מנומקת
מהבנת הכותב לעמדה אישית
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הבחנה בין עובדה לדעה
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הבנת רעיונות מופשטים
ממושגים מוחשיים למושגים מופשטים
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הסקת מסקנות
מהבנה מפורשת להבנה מרומזת
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הערכה ושיפוט ביקורתי
מניתוח לביקורת והערכת מקורות
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הערכה מטא-טקסטואלית
מסוגות טקסטואליות להקשר רחב
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הפעלת שיקולים חברתיים ומוסריים
מקשרים לוגיים להשלכות בעולם האמיתי
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
התמודדות עם פערים וטענות סותרות
מידע חסר והטיה מכוונת
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
זיהוי מבנה טקסטואלי
מהפרטים למבנה הכללי
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
חיבור לידע עולם
מידע מנותק לידע מקושר
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
יצירת רעיון מרכזי
מאיסוף רעיונות להבנת רעיון מרכזי
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
פיתוח יכולת חשיבה של איחוד רעיונות
מפרטים לתמונה שלמה בעזרת סימון נקודות מפתח ואירועים מרכזיים בטקסט, ניסוח שאלות לחיבור בין הפרטים וניסוח של פסקה קצרה ליצירת תמונה שלמה
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
פיתוח יכולת להבנת קשרים לוגיים
מסיבות ותוצאות לקשרים מורכבים בעזרת סימון אירועים מרכזיים בטקסט, יצירת קשרים בין גורמים לתוצאות וניסוח פסקה קצרה תוך שימוש בקשרים שנמצאו
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
קישור מידע בין טקסטים
מידע בין טקסטים
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link