כל מה שרצית לדעת על
מבחני וסקרי ראמ"ה בתשפ"ו
הערכה שמובילה לשינוי

סמנו ביומנים:מועדי המבחנים והסקרים שלנו

התאריכים של מבחני וסקרי תנופה לתשפ"ו כבר כאן. ראמ"ה תודיע כחודש וחצי לפני כל מועד האם בית הספר נדגם להשתתף בו (באיזה מבחנים וסקרים אשתתף השנה?)

מבחן בשפת אם ערבית לכיתה ד'
15/12/2025
-
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן בשפת אם עברית לכיתה ד' (פיקוח ממלכתי וממ"ד)
29/12/2025
-
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן בשפת אם עברית לכיתה ד' (פיקוח חרדי)
6/1/2026
-
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן תנופה למחר לכיתה ו'
10/3/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן במתמטיקה לכיתה ו'
6/5/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן במדע וטכנולוגיה לכיתה ו'
20/5/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן באנגלית לכיתה ו'
3/6/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן בעברית לדוברי ערבית לכיתה ו'
8/6/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן במתמטיקה לכיתה ט'
3/12/2025
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן תנופה למחר לכיתה ט'
22/1/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן במדע וטכנולוגיה לכיתה ט'
28/1/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן בעברית לדוברי ערבית לכיתה ט'
4/2/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן באנגלית לכיתה ט'
11/2/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
מבחן בשפת אם לכיתה ט'
16/2/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
סקר התלמידים הארצי תשפ"ו
16/11/2025
-
15/1/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
סקר המורים הארצי
23/11/2025
-
15/1/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
סקר המהלים הארצי תשפ"ו
1/12/2025
-
15/1/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
סקרי תלמידים תשפ"ו
4/1/2026
-
31/3/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
סקרי מורים תשפ"ו
4/1/2026
-
31/3/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
סקרי מנהלים תשפ"ו
4/1/2026
-
31/3/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן
סקרי הורים תשפ"ו
4/1/2026
-
31/3/2026
הוספה ליומן
הוספה ליומן

למה זה חשוב?

תוצאות ההערכה הן לא רק מספרים - אלא כלי עבודה. הדוח הבית ספרי נועד לסייע לך להבין את תמונת המצב, לזהות חוזקות ואתגרים ולקבל החלטות מבוססות נתונים.

רוצה לזכור את המועדים החשובים?

בלחיצה אחת ניתן להוסיף כל מועד ישירות ליומן שלך ב-Google Calendar.

להורדה ועבודה נוחה:

רוצה עוד נתונים על תחומים שחשובים לך? בשמחה!

גם השנה יש למנהלי בתי הספר אפשרות לבחור להשתתף במבחנים ובסקרים נוספים - ללא עלות. למשל: אם קיבלת הודעה שהשנה בית הספר ישתתף במבחן במתמטיקה, ביכולתך לבחור להשתתף גם במבחן במדע וטכנולוגיה, באנגלית או בשפת אם, בהתאם לשכבת הגיל. ניתן גם לבחור להשתתף בסקרי התלמידים, המורים וההורים שלנו. אנחנו נכין עבורך דו"ח תוצאות ייעודי, שיסייע להבין האם התהליכים שקידמת מניבים תוצאות.

!

לתשומת ליבך: ההשתתפות במבחנים ובסקרים נוספים היא לבחירת המנהל/ת, וללא עלות! אנו נדאג למשגיחים, להדפסות ולעיבודים. לאור ההשקעה, אין אפשרות לשנות את הבחירה לאחר שנעשתה.

בשנת תשפ"ה בחרו מעל 1,300 בתי ספר להשתתף בסקרי ראמ"ה מיוזמתם!
בשנת תשפ"ה, למשל, בחרו מעל 1,300 בתי ספר להשתתף בסקרים הבית-ספריים מרצון!
״תנופה למחר״

השנה, לראשונה, יכול בית הספר לבחור להשתתף גם במבחן חדשני ומשמעותי, ראשון מסוגו, שמעריך מיומנויות חוצות תחומים בתחומי ההומניסטיקה (אוריינות מידע, אוריינות דיגיטלית, חשיבה יצירתית וחשיבה ביקורתית). זו הזדמנות להוביל את המורים והתלמידים לעשייה פדגוגית משמעותית בתחומי המיומנויות ולשלב כלי הערכה דיגיטליים חדשניים.

למידע נוסף ולהרשמה
הידעת?
כמה ממצאים מסקרי ראמ"ה בתשפ"ה
9 מכל 10

הורים דיווחו שלמחנך אכפת 
מהילד שלהם

3 מכל 4

מנהלים מדווחים שיש להם גמישות ואוטנומיה (עלייה של 11% בהשוואה לתשפ״ג)

7 מכל 10

מנהלים דיווח על קשיים לגייס מורים טובים

גרף המציג אצ הממוצע הארצי בשפת אם (עברית) של תלמידי כיתות ד׳ על ציר שנתי
תשפ"ב 300
תשפ"ג 314
תשפ"ד 324
תשפ"ה ?

הממוצע הארצי בשפת אם (עברית) של תלמידי כיתות ד׳

שאלות ותשובות

רשימת בתי הספר שנדגמו להשתתף בסקר הבית ספרי מוצגת כאן לנוחיותכם. בנוסף להם, ראמ"ה עורכת מדי שנה מגוון מבחנים וסקרים, פנים-ישראליים ובין-לאומיים. כל בית ספר נדגם רק לחלק מהם, למעֵט המבחן בשפת אם לכיתות ד', שבו משתתפים כל בתי הספר מדי שנה. על מנת להבטיח תנאי היבחנות זהים לכלל בתי הספר, ראמ"ה איננה מעבירה מידע למפקחים ולמדריכים על המחקרים שאליהם נדגמו בתי הספר,

במבחני תנופה לכיתות ו' ולכיתות ט': הודעה על תחום הידע שבית הספר נדגם אליו נשלחת להנהלת בית הספר כחודש עד חודש וחצי לפני המבחן, ובתי ספר שלא נדגמו יוכלו לבחור להשתתף במבחן. רשימת בתי הספר שהשתתפו במבחן בפועל תתפרסם לאחר קיומו.

בסקרי התלמידים, המורים והמנהלים: כל בית ספר משויך לאחת משלוש קבוצות דגימה, וכל קבוצה נסקרת אחת לשלוש שנים. גם בסקרים, בתי ספר מקבוצות אחרות יכולים לבחור להשתתף כרצונם. רשימת המשתתפים בסקר תפורסם כמה חודשים לאחר השלמת הסקר.

אנו מזכירים כי אין צורך להיערך ולהתכונן למבחני וסקרי תנופה, וכי ניסיונות היערכות שכאלה אף מפריעים לשגרת הלמידה, משבשים אותה, ופוגעים בסופו של דבר בנתונים המתקבלים (כפי שמפורט כאן). נדרשת היערכות ניהולית בלבד – עדכון מצבות התלמידים ובקשות בדבר התאמות לתלמידים זכאים.

לשיתוף

המבחן הארצי מתחיל בשעה 10:00. צוות ההשגחה מטעמנו יגיע לבית הספר בבוקר הבחינה (בין השעות 09:00-09:30), ויביא עִמו את חוברות הבחינה. על פי רוב יכלול הצוות רכז בית ספרי (שיביא וייקח עימו את ארגז המבחנים ומעטפה נפרדת ובה בחינות תלמידי השילוב הזכאים להתאמות מחוץ לכיתה), ומספר משגיחים שיוצבו בכיתות.

כמה דברים שעל בית הספר להכין מראש: 

  • יש להכין מראש, בכל כיתה, רשימה אלפביתית של התלמידים הכוללת גם מספרי תעודות זהות.
  • יש לשבץ בכל כיתה מורה שמכיר את תלמידי הכיתה, ולא עוסק בהוראת המקצוע הנבחן (למעט במבחנים לכיתה ד', בהם מורה המקצוע רשאי להיות בכיתה).
  • יש לבקש מהמורה לסייע להדביק את מדבקות התלמידים על גבי חוברות הבחינה ולשמור על המשמעת בכיתה ועל טוהר הבחינה. התלמידים נדרשים לעבוד באופן עצמאי ובלי סיוע המורים.
  • יש לקבוע מראש האם לאפשר לתלמידים שיסיימו את המבחן להישאר בכיתה או לצאת ממנה. חשוב לעדכן בכך את המורה שיהיה נוכח בכיתה. 
  • יש לדאוג להתאמות הנדרשות לתלמידי שילוב שאושרה להם היבחנות מחוץ לכיתה. נבקש מהגורם שהגדרת בממשק איסוף הנתונים להוציאם מהכיתה לפני תחילת המבחן, לבחון אותם, ובסיום הבחינה להשיב את המבחנים לרכז המשגיחים. ההתאמות מחוץ לכיתה הן באחריות בית הספר: יש לדאוג בעוד מועד להקצאת חדרים שקטים ואנשי צוות להשגחה. ניתן לצפות בהתאמות שאושרו בממשק איסוף הנתונים שלנו.

משך הבחינה - עד 90 דקות. כל תלמיד יוכל לקבל תוספת זמן עד 30 דקות בהתאם לצורך.

 ההשתתפות בבחינה היא חובה לתלמידים, כחלק מתוכנית הלימודים, אך אין בבחינה ציון לתלמיד, והיא אינה יכולה להיות חלק מהערכת התלמיד. הדבר מופיע על גבי טופסי הבחינה. אנו ממליצים לשקף לתלמידים שההשתתפות היא חובה ולהסביר שהבחינה נועדה לסייע לבית הספר ולמערכת החינוך להיות טובים ומדויקים יותר.

בכל שאלה או בעיה המתעוררת ביום המבחן ניתן לפנות לרכז ההשגחה, או למוקד ראמ"ה בווטסאפ (073-3937770), בטלפון (073-3937777 שלוחה 0) או דוא"ל (rama@education.gov.il).

לשיתוף

ראמ"ה מקיימת בשנה שורה של מבחנים וסקרים, ישראליים ובינלאומיים, אשר כל בית ספר נדגם רק לחלק מהם (למעט המבחן בשפת אם לכיתות ד', בו משתתפים כלל בתי הספר מדי שנה).

במבחנים לכיתות ו' ו-ט', הודעה על תחום הדעת אליו נדגם בית הספר תישלח כחודש וחצי לפני המבחן. ניתן לראות את המבחן אליו נדגם בית הספר בקישור זה, המתעדכן לקראת ואחרי כל מבחן.

בסקרי התלמידים, המורים והמנהלים, כל בית ספר משוייך לאחת משלוש קבוצות דגימה, כאשר כל קבוצה נסקרת אחת לשלוש שנים. קבוצה 3 היא הקבוצה שנדגמה להשתתף בסקר הבית ספרי בתשפ"ו. הודעה על השתתפות בסקר תימסר לבתי הספר כחודש וחצי לפני מועד העברת הסקר אם אתם לא בטוחים באיזו קבוצת סקירה אתם לחצו כאן.

לצד הדגימות שמבצעת ראמ"ה, בתי ספר רבים בוחרים לעשות מבחן או סקר בהתאם לתוכנית העבודה שלהם, בין אם כדי לבדוק האם הצליחו מהלכי השינוי שהגדירו לעצמם, ובין אם כדי לקבל נתונים תקפים ומהימנים על "נקודת ההתחלה" שלהם. בחירת מבחן או סקר תתאפשר כחודש וחצי לפני אירוע ההערכה, דרך הממשק לאיסוף נתונים. ראמ"ה תעדכן על כך את בתי הספר שלא נדגמו לכל מבחן או סקר ישירות.

למבחן "תנופה למחר" ניתן להירשם כבר עכשיו, בקישור זה.

לשיתוף

כן, זה בהחלט אפשרי. הדגימה לכל מבחן נעשית מחדש בכל שנה, כך שבתי ספר עשויים להידגם לאותו תחום דעת בשנתיים עוקבות. 

מבנה מערך ההערכה החדש, שגובש בשנת 2023, שונה מהמודל הישן של "מחזורי מיצ"ב" שהיו ידועים מראש. כיום כל בית ספר נדגם בכל שנה לתחום דעת אחד, מה שמאפשר לקבל תמונת מצב ארצית עדכנית בכל תחומי ההיבחנות מדי שנה בשנה, ולהציג תמונה רחבה עבור כל בית ספר אחת לכמה שנים בממוצע. 

אם בית הספר שלכם נדגם לתחום דעת זהה לתחום שנדגם אליו בשנה שעברה, תמיד תוכלו לבחור להיבחן בתחום דעת נוסף כדי להעשיר את המידע העומד לרשותכם. 

כך, למשל, בשנת תשפ"ה בחרו כ-300 מנהלים להשתתף במבחנים נוספים לתלמידי כיתות ו' וכיתות ט'.

לשיתוף

בהתאם לפרסום בחוזר מנכ"ל, מצב זה אפשרי כאשר בית הספר נדגם לאחד מהמבחנים הבאים: אנגלית, מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה או שפת אם (כיתה ט' בלבד), וגם למבחן בעברית לדוברי ערבית (עלד"ע) ו/או למבחן החדש במיומנויות המאה ה-21 "תנופה למחר". כלומר, ייתכן מצב שבו בית הספר נדגם למבחן באחד ממקצועות הליבה ולמבחן נוסף. 

לשיתוף

כתפיסה, תלמידי שילוב הם חלק בלתי נפרד מכיתות האם הרגילות שלהם ומהלמידה השוטפת בהן. לכן, חשוב לנו שישתתפו ככל הניתן כמו כולם במבחנים ובסקרים. הדרתם משמעותה פגיעה בנו כמערכת, ופגיעה בהם כתלמידים. רבים מתלמידי השילוב יכולים להשתתף ללא צורך בהתאמות מיוחדות. במקרים בהם תלמידים אלה נזקקים להתאמות, ראמ"ה מאפשרת זאת בהתאם למדיניות ההתאמות ועל פי סוגי ההתאמות הניתנות בתוך כיתת האם - או מחוצה לה.

רשימת התלמידים הזכאים להתאמות "נסגרת" כחודש ימים לפני המבחן ("המועד הקובע"). זאת, על מנת שנוכל לארוז עבורם מבחנים במעטפה נפרדת, ולהדפיס רשימות מדוייקות ליום הבחינה. כדי לאפשר התאמות:

  1. על בית הספר להזין את ההתאמה לכל תלמיד במערכת איסוף הנתונים שלנו עד חודש ימים לפני הבחינה, ולהצהיר שהתלמיד מקבל התאמות אלה גם במבחנים בבית הספר.
  2. ‍על בית הספר לוודא רישום תקף של התלמידים במערכות המשרד (שילובית או פילוח תמיכות). יש להשלים הרישום עד למועד הקובע (כחודש לפני המבחן), ולוודא שהוא בתוקף (אחת לתקופה נדרש רישום מחדש).

עם השלמת שלב איסוף הנתונים, אנו מבצעים בדיקות של פרטי התלמידים מול מערכת השילובית ומערכת פילוח תמיכות. אם הדיווחים תואמים, נאשר את הבקשות. כשבוע עד שבועיים לפני כל מבחן נשלח דוא"ל להנהלת בית הספר עם קישור למערכת האיסוף, שם ניתן יהיה לראות אילו התאמות אושרו.

  • אם התאמה אושרה - על בית הספר להבטיח את התנאים שיאפשרו לתת אותה ביום הבחינה (למשל, חדר שקט או ליווי של סייעת), כחלק מההיערכות ליום הבחינה.
  • אם התאמה לא אושרה - בהנחה והתלמיד לא היה רשום כנדרש בשילובית, יש להשלים את הרישום עד ליום המבחן, על מנת להבטיח שנתוני התלמיד ידווחו בנפרד, שלא כחלק מהממוצע הבית-ספרי.

תלמידי החינוך המיוחד פטורים מהשתתפות במבחנים כברירת מחדל.

לצערנו, איננו יכולים תפעולית לאשר התאמות שלא דווחו לנו עד למועד סגירת מערכות האיסוף שלנו, כחודש לפני המבחן. הסיבה לכך היא המורכבות התפעולית העצומה של ניהול בחינה בהיקף ארצי, כפי שניתן לראות בתמונה זו:

(חדר אריזת מבחני ראמ"ה. צילום: לי-רז מאור)

בצילום ניתן לראות את חדר האריזה שלנו, שמפעילה "טלדור", בחודש שלפני המבחן. בסופו - ניצבים לרוב למעלה מ-1,000 ארגזים, זה על זה, מוכנים לשינוע לכל הארץ. חבילת המבחנים לתלמידי השילוב, יחד עם שמותיהם ומדבקות ייעודיות עבורם, נארזת גם היא בכל ארגז, בהתאם לסמל המוסד ולקודי הסריקה השונים שעל החבילה. אנו מתחילים באריזה מיד לאחר "המועד הקובע", עם סגירת המערכת לאיסוף נתונים. כל טעות עלולה להביא לשיבוש הבחינה בבתי הספר, וכל תקלה עלולה לעכב את השינוע המאובטח של הארגזים למאות רבות של בתי הספר בכל הארץ.

לשיתוף

ההשתתפות במבחנים היא חובה, בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך. יוצאים מהכלל הם:

  1. תלמידים בחינוך המיוחד: כיתות החינוך המיוחד פטורות מהיבחנות כברירת מחדל, בשל השונות הרבה בתוכניות הלימודים האישיות שלהם. מנהלי בתי הספר יוכלו לבקש לבחון תלמידים אלה או חלק מהם, על פי שיקול דעתם.
  2. תלמידי שילוב עם סל אישי: במקרים חריגים במיוחד, בהם תלמידים אלה (1) פטורים באופן קבוע ממבחני בית הספר, (2) מתמודדים עם בעיות חריגות ומורכבות, דוגמת מוגבלות שכלית או אוטיזם ו-(3) להערכת מנהל בית הספר ההיבחנות עלולה להזיק להם, בסמכות המנהל לבקש לפטור את התלמיד ממבחן.  
  3. תלמידים עולים / חוזרים: תלמידים אשר הגיעו ארצה בשנתיים שלפני יום תחילת שנת הלימודים (1 בספטמבר), של השנה בה מתקיימת הבחינה - אינם נדרשים להשתתף בה. זאת, לאור ההבנה שהם מתמודדים עם פערים שפתיים, אשר ישפיעו על הישגיהם.
  4. תלמידים ששפת האם שלהם שונה: מהגרים או תלמידים אחרים אשר לומדים בבית הספר שאינו מלמד בשפת האם שלהם - לא נדרשים להיבחן, אם הצטרפו לבית הספר בשנתיים שלפני יום תחילת שנת הלימודים (1 בספטמבר), של השנה בה מתקיימת הבחינה.
  5. תוכניות לימודים בינלאומיות: בתי ספר אשר יש להם היתר ללמד בהתאם לתוכניות לימודים שאינן ישראליות, בשפה שאינה עברית או ערבית, אינם נדרשים להשתתף במבחני ראמ"ה. זאת, מאחר ותכני הלימוד של התלמידים אינם תואמים את התכנים הנבחנים.
  6. מקרים אישיים חריגים: תלמידים אשר בשבועיים שלפני הבחינה אחד מקרובי משפחתם הקרובים נפטר (אחים, אחיות, הורים, סבים או סבתות), נפצע באופן פתאומי (דוגמת תאונת דרכים או פיגוע) או נותק עימו הקשר בנסיבות טרגיות - אינם נדרשים להשתתף במבחן.

‍את בקשות הפטור יש להגיש בממשק איסוף הנתונים של ראמ"ה, עד לחודש שלפני הבחינה, במועד שקובעת ראמ"ה (אותה מערכת בה יש להזין את הבקשות למתן התאמות לתלמידי שילוב). ככל שמדובר במקרים אישיים חריגים, יש לפנות אלינו בכתב, מוקדם ככל הניתן. ללא שהבקשות יוגשו בזמן, לא נוכל לאשר אותן. ככלל, עד למתן האישור הכתוב של ראמ"ה (במערכת האיסוף או בדוא"ל), כל התלמידים צריכים להיבחן. ללא האישור, נאלץ לראות בתלמידים שלא ישתתפו בבחינה כתלמידים שנעדרו ממנה, באופן שיפחית את שיעור ההשתתפות של בית הספר.

כאשר ניתן פטור ממבחן לתלמידים הנמצאים בבית הספר, אנו ממליצים לאפשר לתלמיד לקחת חלק באירוע ההערכה דרך משימת הערכה חלופית בבית הספר, שתקטין את הסיכון להדרה או לפגיעה בכבודו. 

לשיתוף

אכן, שינינו את מועד המבחן בשל אילוצים שונים, ואנחנו מקבלים עלינו אחריות לכך. 

אנו מציעים לכם לבדוק אפשרות לדחות את הפעילות החוץ בית ספרית למועד אחר, אם הדבר אפשרי.

אם בית הספר יידגם למבחן (סיכוי של כ-25%) ולא יוכל להשתתף בו בשל פעילות שנקבעה מראש - לא נדרוש מכם להשתתף, אבל נבקש מכם להשתתף במבחן בשנה הבאה, בין שתידגמו אליו ובין שלא תידגמו. משמעות הדבר היא שאולי תידרשו להשתתף בשני מבחנים בשנה הבאה. זה לא פתרון אידיאלי, אך הוא הכרחי להשלמת "תמונת מדידה" של בית הספר בטווח זמן סביר עבורכם ועבור עבודת המחוז והמטה.

לשיתוף

כן. ההורים הם בעלי עניין ושותפים מרכזיים שלנו במערכת החינוך, וחשוב לנו שהם יכירו את הצפוי במבחן או בסקר שיעברו ילדיהם. מבחינה חוקית, יכולים גם ההורים לבקש מילדיהם שלא לענות על שאלות הסקר שבסוף המבחן.

לכן, לפני קיום המבחן ראמ"ה תשלח הודעה וסרטון הסבר קצר להורים שילדיהם עתידים להשתתף בבחינה. ניתן לצפות בסרטון בעברית ובערבית.

לשיתוף

אנו מבינים את הקושי השפתי איתו מתמודדים תלמידים עולים, תלמידים חוזרים, תלמידים מהגרים ותלמידים ששפת האם שלהם אינה עברית. כחלק מכך, מאפשרת ראמ"ה התאמות בהשתתפות ובדיווח הבית-ספרי, על מנת להתחשב בתהליך הקליטה של התלמידים, להבטיח הגינות בתהליכי ההערכה ולקבל תמונה מהימנה של רמת הידע בבית הספר:

  • עד שנתיים בארץ: תלמידים אלה לא נדרשים להשתתף במבחנים, אלא אם מנהל בית הספר ביקש זאת. זאת, מתוך ההבנה שהתלמידים טרם רכשו את השפה במידה מספקת כדי להתמודד עם מבחנים בעברית. מדיניות זו חלה בהתאמה גם על תלמידים מהגרים (ע"פ מועד הכניסה לארץ), תלמידים חוזרים (ע"פ מועד חזרתם) ותלמידים אשר לומדים בבית הספר שאינו מלמד בשפת האם שלהם (ע"פ מועד תחילת לימודיהם).
  • בין שנתיים לארבע שנים בארץ: תלמידים אלה משתתפים במבחנים, אך אינם נכללים בממוצע הבית-ספרי. הם מדווחים כקבוצה נפרדת בתוך דו"ח בית הספר, לצד יתר התלמידים הדומים להם מבחינת שנת ההגעה ארצה. מדיניות זו חלה בהתאמה גם על תלמידים מהגרים (ע"פ מועד הכניסה לארץ), תלמידים חוזרים (ע"פ מועד חזרתם) ותלמידים אשר לומדים בבית הספר שאינו מלמד בשפת האם שלהם (ע"פ מועד תחילת לימודיהם).
  • מעל ארבע שנים בארץ: תלמידים אלה משתתפים במבחנים ככל התלמידים.

אנו סופרים את השנים על פי ה-1 בספטמבר של השנה בה מתקיים המבחן, כך שהשנים נספרות ממועד זה (אם מועד העלייה ארצה היה בשנתיים שלפני יום תחילת שנת הלימודים בה מתקיים המבחן, התלמיד לא נדרש להיבחן).

מנהלי בתי הספר, דרך ממשק איסוף הנתונים, יכולים להחליט שנתוני התלמידים כן ייכללו בממוצע גם אם עלו בארבע השנים שלפני תחילת אותה שנת לימודים, או שתלמידים שעלו בשנתיים שלפני המבחן ייבחנו גם אם אינם נדרשים לכך.

בכל הקשור למתן התאמות במבחן עצמו, מבחני ראמ"ה בניגוד לבגרויות, לא כוללים ציון אישי לתלמידים ולא משפיעים על ההערכה של התלמידים. לכן התאמות בביצוע המבחן עצמו ניתנות רק לתלמידים עם מוגבלויות תפקודיות קבועות.

לשיתוף
לכל השאלות והתשובות