בחינה במתמטיקה לכיתה ו'

המבחן במתמטיקה לכיתות ו' נועד להעריך את רמת השליטה של התלמידים בידע ובמיומנויות הנדרשים על פי תוכנית  הלימודים במתמטיקה, חוזר המפמ"ר לשנת תשפ"ה ומסמך תפיסת הלמידה המעודכנת

המבחן עוסק בנושאי החובה בלבד הכלולים בתוכנית הלימודים לכיתות א'-ו':

  • מספרים טבעיים ו-0;
  • שברים;
  • גיאומטריה ומדידות;
  • חקר נתונים.

 שאלות המבחן מייצגות את רמות החשיבה האלה:

  • ידע וזיהוי של מושגים ושל עובדות;
  • חשיבה אלגוריתמית – ביצוע חישובים המבוססים על אלגוריתמים שגרתיים;
  • חשיבה תהליכית – קישור בין מושגים, פתרון שאלות שמצריכות דרכי פתרון המבוססות על תובנה חשבונית או גיאומטרית, מעבר בין ייצוגים שונים, תרגום בעיות מילוליות למשוואות;
  • חיפוש פתוח – ניתוח (אנליזה וסינתזה), חיפוש פתוח למציאת דרך פתרון, חקר והנמקה, פתרון בעיות חקר, ניסוח הנמקות באופן מילולי או מתמטי, ועוד.

חלק מהשאלות בודקות אוריינות מתמטית – היכולת של התלמידים לייצג מצבים ותופעות בשפה מתמטית וליישם ידע, מיומנויות ואסטרטגיות חשיבה מתמטיים (על אודות נתונים, כמויות, גיאומטריה, תבניות) למגוון צרכים בהקשרים לימודיים וחוץ-לימודיים (לפי מסמך תפיסת הלמידה המתחדשת). ההגדרה מתייחסת גם לארבע יכולות הליבה: אוריינות כמותית; ייצוג מופשט; חשיבה גיאומטרית; אוריינות נתונים. 

שאלות אחדות במבחן יבדקו גם מיומנויות שאינן ספציפיות למתמטיקה, אך יש להן ביטוי בהוראת המתמטיקה, ובהן חשיבה יצירתית וחשיבה ביקורתית בהקשרים מתמטיים. השאלות שיבדקו חשיבה יצירתית יתייחסו ליכולתו של התלמיד לחשוב על נושאים מוכרים בדרכים חדשות, להציע הסברים או פתרונות חלופיים, וליצור קשרים חדשים בין תחומי ידע שונים. השאלות שיבדקו חשיבה ביקורתית יתייחסו ליכולתו של התלמיד לבחון ולהעריך מידע, דעות או רעיונות באופן מושכל, לגבש דעה או עמדה באופן עצמאי, לבחור בין חלופות ולקבל החלטות מנומקות.

שאלות נפוצות
קבצים:

קישורים נוספים:

סיווג הכלי:

תאריך העברה

-

28.4.2026

שנת העברה:

תשפ"ו

תחום התוכן:

מתמטיקה

קהל יעד:
דוברי ערבית
דוברי עברית
התאמה:
מותאם לחרדים
סדרה:

מבחני תנופה

מבחנים נוספים:

כלים פנימיים ל

כיתות ו

: