מה מצאנו?

רמת הבנת הנקרא של התלמידים בסיסית

דוברי עברית
דוברי ערבית
כיתות
ז'
דוברי עברית
דוברי ערבית

חיבורים ראשוניים והבנה פשוטה

בעמוד זה מופיעות המלצות המתאימות לתלמידים ברמת הביצוע הבסיסית (רמה 2). תלמידים ברמה זו מציגים יכולות בסיסיות בהבנת הנקרא. הם מתחילים לחבר בין חלקי הטקסט, אך עדיין זקוקים לחיזוק של ממש. הם מאתרים קשרים פשוטים בטקסטים קצרים (למשל: רצף של אירועים או סיבה-תוצאה) ומצליחים ליצור הכללה מתוך דוגמה. תלמידים אלו מקשרים בין טקסט קצר לידע שלהם על העולם ומתחילים להתמודד עם אזכורים בטקסט ולפרשם (כגון "היא" או "הוא" כהפניה). כמו כן הם מבינים ביטויים מורכבים יחסית. המטרה היא להוביל אותם לרמה 3, שבה יוכלו להתמודד עם רעיונות מורכבים ומופשטים, להבין את נקודת המבט של הכותב, ולחבר בין חלקי טקסט שונים כדי להגיע לידי הבנה מעמיקה יותר.

המלצות פדגוגיות

המלצה
הסקת מסקנות
מהבנה מפורשת להבנה מרומזת
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הבנת רעיונות מופשטים
ממושגים מוחשיים למושגים מופשטים
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
חיבור לידע עולם
מידע מנותק לידע מקושר
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הבנת הפניות מורכבות
מאזכורים פשוטים לאזכורים מורכבים
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הערכה מטא-טקסטואלית
מסוגות טקסטואליות להקשר רחב
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link