מה מצאנו?

רמת הבנת הנקרא של התלמידים בסיסית

דוברי עברית
דוברי ערבית
כיתות
ז'
דוברי עברית
דוברי ערבית

חיבורים ראשוניים והבנה פשוטה

הבנת הנקרא היא תחום הכולל מיומנויות ותת־מיומנויות, המשתכללת עם הלמידה אך גם באופן אישי אצל כל תלמיד. זיהוי רמת הביצוע של התלמידים מאפשר לנו, המורים, לתכנן את ההוראה ולתת את המענה המדויקת ביותר לקידומם. מתוך נתוני המבחן נמצא כי בכיתתך נמצאים תלמידים המאופיינים ברמת הביצוע הבסיסית.

תלמידים ברמה זו מציגים יכולות בסיסיות בהבנת הנקרא. הם מתחילים לחבר בין חלקי הטקסט, אך עדיין זקוקים לחיזוק משמעותי. הם מאתרים קשרים פשוטים בטקסטים קצרים (למשל, רצף אירועים או סיבה-תוצאה) ומצליחים ליצור הכללה מתוך דוגמה. תלמידים אלו מקשרים בין טקסט קצר לידע עולם שלהם ומתחילים להתמודד עם אזכורים בטקסט (כמו הבנת "היא" או "הוא" כהפניה). כמו כן, הם מבינים ביטויים מורכבים יחסית. המטרה היא להוביל אותם לרמה 3, שבה יוכלו להתמודד עם רעיונות מורכבים ומופשטים, להבין את נקודת המבט של הכותב, ולחבר בין חלקי טקסט שונים כדי ליצור הבנה מעמיקה יותר.

המלצות פדגוגיות

המלצה
הסקת מסקנות
מהבנה מפורשת להבנה מרומזת
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הבנת רעיונות מופשטים
ממושגים מוחשיים למושגים מופשטים
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
חיבור לידע עולם
מידע מנותק לידע מקושר
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הבנת הפניות מורכבות
מאזכורים פשוטים לרעיונות מופשטים
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הערכה מטא-טקסטואלית
מסוגות טקסטואליות להקשר רחב
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link