מערכת תבונה

איזה מבדקים קיימים?
כלים להערכה פנימית
כניסה למערכת
בשלב הראשון יש להיכנס למערכת "תבונה" כמורה. אין צורך ברישום מוקדם! יש להזדהות עם סיסמת ההזדהות האחידה. במידה ומשהו לא עובד, יש לפנות אלינו.

יצירת מבדק
בוחרים את קבוצת הלימוד עבורה רוצים ליצור מבדק, ולוחצים על הכפתור "הוספת אירוע הערכה".
בעמוד שנפתח נותנים שם לאירוע ההערכה. למשל: עמי"ת לכיתה ז'1, בוחרים את מועד תחילת המבדק (תאריך ושעה) ואת מועד הסיום (תאריך ושעה), בשאלה "האם לנתק את התלמיד?" יש לבחור באפשרות 'לא'. שיטת הבדיקה - אנחנו ממליצים לבדוק רוחבית. בשאלה "האם לאפשר הרשמה?" יש לבחור באפשרות 'כן'.
כשמסיימים לוחצים "שמור והמשך".

כניסת תלמידים
התלמידים נכנסים וממלאים את שמם הפרטי ושם המשפחה שלהם. לאחר מכן לוחצים "הירשם.י" כדי לעבור למסך הבא, בו בוחרים "התחל" ומתחילים את המבדק. במסך הראשון לאחר מכן יש להקליד שוב את השם הפרטי ושם המשפחה, אך אין צורך להזין מספר זהות ומספר כיתה. חשוב: על כל תלמיד להירשם פעם אחת בלבד! כדי להתחבר בפעם השנייה, יש לפעול בהתאם להנחיות המפורטות כאן. בהצלחה!

שאלות ותשובות
אם בדקת את כל התשובות - ניתן להמשיך הלאה לבדיקת יתר השאלות, ובהמשך לסגור את המבדק ולקבל תוצאות.
הסיבה שהמערכת מראה שיש מספר תשובות שלא נבדקו, למרות שעברת על כולן, קשורה בכך שיש באירוע ההערכה תלמידים עם משתמשים כפולים. תלמידים אלו נמצאים כעת בסטטוס ‘מושהה’, ולכן תשובותיהם אינן מופיעות. אי-בדיקת תשובותיהם לא תפגע בתהליך ולא תשפיע על דו"ח התוצאות (הסטורי) שיישלח אליך לאחר סגירת המבדק. בהמשך נדאג למחוק את התלמידים הללו באופן מלא מהמערכת.
המבחניים הארציים של ראמ"ה תוכננו ונבנו על מנת לספק תמונת מצב בית ספרית ומערכתית על החוזקות והאתגרים במקצוע הנבחן, ביחס לבתי ספר דומים. זאת, במטרה לאפשר למנהלי ומנהלות בתי הספר, ולמחוזות ומטה משרד החינוך, לקדם מהלכי שינוי מכווני נתונים. המבחנים הארציים של ראמ"ה לא נועדו ולא פותחו על מנת לבחון תלמידים באופן פרטני, ולכן בצורתם הנוכחית, לא ניתן להשתמש בנתונים שלהם להערכה אישית.
יש שתי סיבות מרכזיות שעומדות מאחורי מדיניות זו:
- הראשונה – מבחן שכולל ציון לפרט הוא מבחן עתיר סיכון בעבורו. מבחן רשמי שכזה עלול לקבוע תיוג של התלמיד שישליך על ההתייחסות אליו בכל הלימודים. מבחן שכזה עלול לייצר לחץ עצום מצד התלמיד ומשפחתו, למסד תהליכי הכנה שונים, עד כדי "מרכזי הכנה" פרטיים (כמו בפסיכומטרי) ולחייב תהליכים תפעוליים מורכבים שישבשו את תהליכי הלמידה בבתי הספר.
- השנייה – מבנה המבחן וכמות הפריטים בו יצטרכו להשתנות. יש הבדל בין מבחן שנדרש לשקף את מצב הכיתה (ולוקח בחשבון שונות בין תלמידים), לבין מבחן שיש צורך לבחון בו את סך ידיעותיו של כל תלמיד ותלמיד, בנפרד, בכל תחום. ראמ"ה מפתחת מבחנים ומבדקים אישיים, דוגמת מבחני המחוננים או מבדקים להערכת אינטליגנציה. מדובר בפיתוח שונה.
במצב שבו אין ציון, עולה לעתים רבות שאלת המוטיבציה של התלמיד להשתתף. היא רלוונטית גם למבחני ראמ"ה וגם למשל למבחנים בינלאומיים בהם ישראל משתתפת (פיזה, פירלס וטימס), שגם בהם אין ציון לתלמיד. הקדשנו לכך התייחסות בשאלה נפרדת.
לא ניתן להעביר תלמידים או מורה בין אירועי הערכה שונים. לכן חשוב מאוד לשים לב ששולחים לתלמיד קישור לאירוע הערכה הנכון - וחשוב להקפיד שכל מורה נמצאת באירוע הערכה השייך לה.
במסגרת המבחנים שאנחנו מפתחים, אנו בודקים שאלות שונות בתחומי הדעת בהם עוסקת הבחינה. השאלות הללו משולבות בנוסחים השונים המועברים לתלמידים, כאשר לעתים בכיתה אחת מועברים כמה נוסחים של מבחנים. אנו עושים זאת לצרכי מחקר פנימיים שלנו, כאשר מבחינת בית הספר, אין משמעות לנוסחים השונים. נסביר:
כאשר נוסח מסוים מזוהה סטטיסטית כנוסח קשה יותר, אנו מבצעים תהליכי כיול סטטיסטי, המאפשר להעמיד את כל הציונים על סולם אחד, תוך התחשבות בהבדלים ברמות הקושי. משמעות הדבר היא שהישגי כלל התלמידים מדווחים ללא קשר לנוסח אותו קיבלו, מאחר והנוסחים "מכויילים" זה לזה. במילים אחרות, השיטות הסטטיסטיות והפסיכומטריות מאפשרות להעמיד את הציונים על סולם משותף ואחיד, שלוקח בחשבון את העובדה שתלמידים שונים נבחנו בנוסחים שונים, שעשויים להיות נבדלים זה מזה ברמות הקושי.
זו הדרך המקצועית להבטיח שכל נוסח "מכויל" לנוסח אחר (בין שמדובר בנוסחים המועברים באותה שנה, ובין שמדובר בנוסחים המועברים בשנים שונות). לאחר כל בחינה, אנו מבצעים בראמ"ה תהליך לניתוח הפריטים, בהתאם לתיאוריית התגובה לפריט (IRT). במסגרת התהליך, אנו אומדים את רמת הקושי של כל שאלה באמצעים סטטיסטיים (ולא על פי התרשמות אישית של אדם כזה או אחר). המידע על רמת הקושי של השאלה נלקח בחשבון במהלך העיבודים הסטטיסטיים. מדובר בשיטות דומות לשיטות שמשתמשים במבחנים הבינלאומיים ובבחינה הפסיכומטרית.
בשורה התחתונה, אין חשש שההישגים בכיתה או בבית ספר כלשהם ייפגעו כתוצאה מהבדל בנוסחים.
כן, אפשר. חשוב מאוד לוודא שהתלמיד נמצא במסך של "הזנת הסיסמה" לצורך מעבר לחלק השני.
אם התלמיד עדיין בחלק הראשון והמורה עושה בדיקה, והתלמיד חוזר ומשנה את התשובות שלו, הבדיקה של המורה תימחק.
יש להעביר את התלמידים לסטטוס "סיים":
- לוחצים על לשונית "קבוצת לימוד" ומאתרים את קבוצת הלימוד הרלוונטית.
- לוחצים על כפתור "הצגת אירוע הערכה".

- לוחצים על החץ שנמצא על כפתור "ערוך אירוע הערכה".
- לוחצים על האפשרות השנייה –"רשימת תלמידים".

- בחלונית שנפחתה בוחרים בשם של התלמיד, ולוחצים על "עיון".

- בחלונית שנפתחה, הסטטוס הוא "בתהליך". יש ללחוץ על "סיים" ואז על "עדכן".


בתום הבדיקה, יש להחזיר את התלמיד לסטטוס "ממתין".
לקבלת סטורי, יש לסיים את אירוע הערכה, ולאחר קבלת הסטורי לפתוח שוב את האירוע.
הסטורי נבנה לאחר שהמורה מסיימת לבדוק ולוחצת על כפתור "סיים אירוע הערכה". אם לאחר סיום האירוע תלמידים המשיכו להשיב - הסטורי לא ישקף את תשובותיהם.
ראמ"ה מתחילה בפיתוח המבדק החדש בימים אלה, והוא מתוכנן לצאת לדרך בתשפ"ו.
אנו מכוונים למבדק שמאפשר להעריך מיומנויות חוצות תחומים במסגרת עולם הידע של מדעי החברה - חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, אוריינות מידע ואוריינות דיגיטלית. בין היתר, אנו בוחנים האם וכיצד ניתן להעריך ולמדוד את יכולתם של התלמידים, להתמודד עם עולם הבינה המלאכותית וה-Generative AI. להרחבה - "תנופה למחר" לכיתות ט', "תנופה למחר" לכיתות ו'.
השנה כל בתי הספר שנמצאים בקבוצת סקירה 2 נדגמו להשתתף בסקרים הבית ספריים.
אנחנו מבינים את השיקולים והאתגרים העומדים בפני בית הספר, אבל חשוב לנו להדגיש כי ההשתתפות בהערכה החיצונית הבית ספרית היא חובה. מטרתה לאפשר למערכת החינוך כולה, וגם לכם בבית הספר, להבין היכן אתם נמצאים בכל הקשור לידע, למיומנויות ולאקלים הבית ספרי, ולקבל תמונת מצב רחבה יותר.
הדו"ח הסופי שתקבלו יכלול מידע השוואתי חשוב, שיעזור לכם לגבש את תוכנית העבודה הבית-ספרית לשנים הקרובות.
נזכיר שמועדי ההערכה עודכנו מראש בחוזר מנכ"ל, ומחייבים את כל בתי הספר שנדגמו להשתתף בהם.
עבור בתי ספר שנמצאים בקבוצות סקירה 1 ו-3 ההשתתפות בסקרים היא בגדר בחירה ולא חובה. לכן, בתי ספר מקבוצות אלה שביקשו להיסקר ומעוניינים לבטל את השתתפותם, יכולים לעשות זאת בפנייה לראמ"ה בטופס.
לא בטוחים באיזו קבוצה נמצא בית הספר שלכם? תוכלו לצפות בקבוצות הסקירה כאן.
בסקרי תשפ"ה, לכל בית ספר שמשתתף בסקר (קבוצה 2) יש אפשרויות בחירה:
- ניתן לבחור תחום אחד מתוך שלושה תחומי בחירה עבור התלמידים (בנוסף לתחומים הקבועים בסקר).
- ניתן לבחור תחום אחד מתוך שלושה תחומי בחירה עבור המורים (בנוסף לתחומים הקבועים בסקר).
בית ספר שלא נמצא בקבוצת סקירה 2, יכול לבחור אם להשתתף השנה בסקר הבית-ספרי או לא.
אפשר לראות את התחומים הנבדקים בכל סקר בעמוד הסקר באתר. מידע על הסקרים השונים תוכלו למצוא בעמוד מבחנים וסקרים.
שאלות ותשובות
ראשית, נכנסים למערכת תבונה, ומתחברים דרך מערכת ההזדהות האחידה של משרד החינוך (יש להזין קוד משתמש וסיסמא, או מספר תעודת זהות וטלפון נייד):

אחרי שמתחברים, בוחרים ב"AM Teacher" (כדי להיכנס לממשק המורים):

ברכות! נכנסת למערכת. כעת בוחרים בלשונית "קבוצות לימוד" (למעלה מימין) ומוסיפים קבוצת לימוד חדשה (מסומן באדום):

מזינים את שם הקבוצה (כדאי לכתוב את שם הכיתה, שם המבדק ושם המורה), ובוחרים את המקצוע (שפת אם עברית, למשל). לאחר שהגדרנו זאת, לוחצים על "שמור וסגור" (מסומן באדום):

מכאן, עלינו לפתוח אירוע הערכה ולהזמין את התלמידים. בוחרים את הקבוצה שהוספנו, ולוחצים על "הצגת אירועי הערכה" (מסומן באדום):

כעת, בוחרים ב"הוספת אירוע הערכה":

מזינים את פרטי המבדק:
- נותנים שם לאירוע ההערכה. למשל: עמית לכיתה ז'1, ושם המורה
- בוחרים את מועד תחילת המבדק ואת מועד הסיום.
- בשאלה האם לנתק את התלמיד? יש לבחור באפשרות 'לא'.
- שיטת הבדיקה - ניתן לבצע בחירה אורכית או רוחבית.
- בשאלה האם לאפשר הרשמה? יש לבחור באפשרות 'כן'.

כעת, בוחרים את המבדק הרצוי לנו ובוחרים ב"הבא":

זהו! המבדק באוויר. שולחים את הקישור להרשמה לתלמידים, כדי שיוכלו להתחיל בביצוע המבדק:

מכאן, כדאי להבין איך התלמידים נרשמים בפעם הראשונה למבדק, או איך הם מתחברים מחדש למערכת לאחר שנרשמו.
הרישום למערכת תבונה מתבצע באמצעות קישור ששולח המורה לתלמידים באמצעות הווטסאפ או קבוצת הלמידה הכיתתית. הקישור מחבר את התלמיד ישירות לאירוע ההערכה, ללא צורך בסיסמא או בהזדהות. יש להבטיח שכל תלמיד נרשם פעם אחת בלבד! ככל שיש צורך של התלמיד להתחבר מחדש למערכת, יש לעשות זאת באמצעות שם וסיסמא שינפיק המורה.
את הקישור לשליחה לתלמידים לצורך התחברות מקבלים בשלב האחרון של פתיחת אירוע הערכה חדש. יש להעתיק אותו ולשלוח לתלמידים:

כאשר התלמידים לוחצים על הקישור, הם ייכנסו למסך ההרשמה לאירוע ההערכה:

נדגיש שוב: על התלמיד להירשם פעם אחת! אם כבר נרשם, בפעם הבאה עליו להיכנס דרך הקישור שבתחתית המסך ("כבר נרשמת? לחץ כאן למעבר למבדק.."). לאחר ההרשמה או ההתחברות, תודיע המערכת לתלמיד שהוא נרשם בהצלחה, ותאפשר לו להתחיל במבדק:

בדף המבדק עצמו התלמידים יצטרכו להזין שוב שם פרטי ושם משפחה. אין צורך ללהזין תעודת זהות או את מספר הכיתה.

במידה והתלמיד כבר נרשם למבדק, יש לבצע התחברות מחודשת למבדק, כמוסבר בקישור זה.
כדי להתחבר מחדש למבדק במערכת, יש להשתמש בקישור המקורי שנשלח לתלמידים לצורך ההרשמה. כדי לשחזר אותו, יש להיכנס ל"קבוצות לימוד", לבחור בקבוצה הרלוונטית ולבחור ב"הצגת אירועי הערכה":

באירוע ההערכה יש להיכנס ל"ערוך פרטי אירוע" ובאפשרויות לבחור ב"סיכום פרטי אירוע הערכה":

בעמוד שייפתח, מופיע קישור ההתחברות למערכת:

את הקישור יש לשלוח לתלמידים. כאשר ילחצו עליו, הם ייכנסו למסך ההרשמה לאירוע ההערכה. במקום להירשם מחדש - יש לבחור בקישור שנמצא בתחתית העמוד, לצורך התחברות מחדש:

לאחר הבחירה בהתחברות מחדש, יתבקש התלמיד להזין את שם המשתמש והסיסמא שלו, אותו המורה יכול להוריד דרך ממשק הניהול. לאחר שנתן המורה את שם המשתמש והסיסמא לתלמיד, יזין אותם התלמיד במסך הזה:

מצב זה קורה כאשר התלמיד סיים את המבדק אבל לא לחץ על התנתקות. לכן, המערכת רואה זאת כאילו יש לו עוד שאלות להשיב עליהן, והמבדק לא הושלם. במצב שכזה, לא ניתן לבדוק את המבדק שלו וכפתור הבדיקה לא יופיע בבדיקה האורכית.
ראשית, חשוב לבקש מהתלמידים להתנתק בסיום המבדק, וללחוץ על הכפתור. כך נראה המסך עבורם:

במידה והבחינה כבר הסתיימה, יש להיכנס למערכת ולהעביר את התלמיד לסטטוס "סיים". כדי לעשות זאת, בוחרים בלשונית "קבוצת לימוד", ומאתרים את קבוצת הלימוד הרלוונטית. לאחר מכן, לוחצים על כפתור "הצגת אירוע הערכה":

לוחצים על כפתור "החץ" שנמצא על כפתור "ערוך פרטי אירוע", ובוחרים ב-"רשימת תלמידים":

בחלונית שנפחה בוחרים את התלמיד הרצוי שנמצא בסטטוס "בתהליך", ולוחצים על עיון:

בחלונית שנפתחה, הסטטוס הוא "בתהליך" ויש ללחוץ על סיים ואז על עדכן:

ברגע שעשינו זאת, ניתן יהיה לבדוק את התלמיד דרך לחיצה על כפתור "בדיקה":

כאשר עוברים בין שני חלקים של מבדק, או כאשר יש צורך לסייע לתלמידים בהתחברות שניה למערכת, יש צורך להוריד את כל השמות והסיסמאות בצורה מרוכזת מאירוע הערכה.
כדי להוריד את הרשימה, יש להיכנס ללשונית "קבוצות לימוד", לבחור את הקבוצה הרלוונטית ולהיכנס ל"הצגת אירועי הערכה":

לוחצים על "ערוך פרטי אירוע":

בחלונית שנפתחה, בוחרים באפשרות האחרונה בצד שמאל ("סיכום פרטי אירוע הערכה"). ואז, למטה בצד שמאל, בוחרים באפשרות של "הורד תבנית סיסמאות":

בחלונית שנפתחה בוחרים באפשרות של "14 בעמוד (2X7) כדי לקבל בהורדה אחת כמה שיותר סיסמאות. ואז בוחרים ב"הורדת תבנית" וסוגרים את החלון:

הקובץ שיורד למחשב הוא קובץ הסיסמאות:

מערכת "תבונה" מאפשרת לבדוק את תשובות התלמידים בשתי צורות: בדיקה רוחבית ובדיקה אנכית. בבדיקה רוחבית, בוחרים בשאלה/משימה אחת מהמבדק, ובודקים את כל תשובות התלמידים. בבדיקה אנכית, בוחרים תלמיד, ובודקים את כל תשובותיו במבדק. אופן הבדיקה מוגדר בממשק לעדכון פרטי אירוע ההערכה, וניתן לשנות אותו בכל עת.
על מנת להתחיל בבדיקה, יש להיכנס ל"קבוצות לימוד", לבחור בקבוצת הלימוד הרלוונטית וללחוץ על "הצגת אירועי הערכה":

כעת, לוחצים על החץ שליד "ערוך פרטי אירוע". במידה ונבחרה אפשרות הבדיקה הרוחבית, תופיע אפשרות "רשימת המשימות" ויש לבחור בה. במידה ונבחרה אפשרות הבדיקה האורכית, תופיע אפשרות "רשימת התלמידים" ויש לבחור בה.

בדיקה רוחבית: כל התשובות שניתנו לשאלה
לאחר הלחיצה על "רשימת משימות", תופיע רשימת המשימות (השאלות) במבדק. כעת, יש לבחור שאלה וללחוץ על כפתור "בדיקה". במידה ואין תשובות לבדיקה לשאלה מסויימת, הכפתור לא יופיע.

לאחר הלחיצה על בדיקה, תיפתח השאלה עם תשובות התלמידים בכל משימה. שם המשימה במערכת יופיע בראש המחוון, ובלחיצה על סימן ה-i ניתן לראות את המחוון המורחב. בסיום בדיקת כל תשובה, יש ללחוץ על הבא:

בדיקה אורכית: כל התשובות שכתב התלמיד
לאחר הלחיצה על "רשימת תלמידים", תופיע רשימת התלמידים במבדק. חשוב לזכור: ניתן לבצע את הבדיקה רק על תלמיד שנמצא בסטטוס "סיים". יש לבחור את אחד התלמידים וללחוץ על "בדיקה" בקצה השמאלי של השורה שבה מופיע שמו:

לאחר הלחיצה על בדיקה יוצגו תשובותיו של התלמיד בכל משימה. שם המשימה במערכת יופיע במרכז המחוון, ובלחיצה על סימן ה-i ניתן לראות את המחוון המורחב. בסיום בדיקת כל תשובה יש ללחוץ על הבא, ולעבור לשאלה הבאה.

לאחר סיום בדיקת המבחן, יש לסיים את אירוע הערכה.
סיום אירוע ההערכה
כדי לסיים את המבדק, יש לבחור בלשונית "קבוצות לימוד", לאתר את הקבוצה הרלוונטית, ללחוץ ב"הצגת אירועי הערכה" ובאירוע שהושלם ללחוץ על "סיים אירוע הערכה":

בימים הקרובים נסביר כאן כיצד להגיע לדו"ח הדיגיטלי החדש במערכת תבונה, בו מוצגות תוצאות המבדק באופן נגיש ופשוט להבנה.
הורדת קובץ אקסל
עד להעלאת הדו"ח החדש, ניתן להמשיך ולהוריד את נתוני התלמידים באקסל. כדי לעשות זאת, בשלב הראשון, יש להתחבר לממשק המנהל במערכת תבונה (דרך "AM Manager" במסך ההתחברות או דרך לחיצה על תמונת הפנים בממשק המורה):

בחלונית שתיפתח, יש לבחור ב"דוחות שלי" וללחוץ על "בקשת דו"ח":

בחלונית שנפתחה יש לבחור בסוג הדוח: Test Session Report For Teachers, וללחוץ על "הפעל":

לאחר מספר שניות הקובץ ירד. יש ללחוץ על החץ ליד "עיון בפרטים" ואז על "הורד קובץ":

לאחר שהקובץ ירד למחשב שלכם, יש ללחוץ עליו פעמיים, לפתוח אותו ולהעביר את קובץ האקסל לתיקייה במחשב שלכם. לאותה תיקייה יש להוריד את קובץ האקסל לניתוח נתוני המבדק באתר ראמ"ה (עמיתית עברית, עמיתית ערבית, איתאי עברית, איתאי ערבית).

כאשר תפתחו את קובץ המבדקית, יוצגו לכם תוצאות המבדק!
לאחר השלמת בדיקת תשובות התלמידים, יש לסיים את אירוע ההערכה כמפורט בהמשך. לאחר מכן, ניתן לצפות בתוצאות המבדק. התוצאות במערכת מוצגות בשתי דרכים:
1 במבדקי עמית - דרך קישור לסטורי הכולל המלצות פעולה: מהשנה, במבדק עמית בעברית ובמבדק ההמשך בעמית בערבית - אין עוד צורך להוריד את הנתונים לאקסל. לאחר כמה שעות, נעביר אליך באמצעות הודעת ווטסאפ קישור לדו"ח תוצאות דיגיטלי המסכם את מצב הכיתה. במידה ומספר הנייד שלך אינו מעודכן אצלנו, נפנה אליך טלפונית כדי לשאול להיכן להעביר את הדו"ח (אם לא קיבלת הקישור תוך 24 שעות, יש ליצור איתנו קשר בדוא"ל או בווטסאפ).
2 בממשק הדו"חות החדש של מערכת תבונה: הממשק יעלה לאוויר באוקטובר, והוא יאפשר לראות את התוצאות בצורה פשוטה ונגישה (נעדכן את כלל המורים שביצעו הערכה - ברגע שיעלה).
3 דרך הורדת קובץ אקסל והעתקתו לעמיתית. עד להתייצבות הדו"חות החדשים שפיתחנו, ניתן להשתמש במערכת כמו בעבר, דרך הורדת קובץ נתונים.
סיום אירוע ההערכה
כדי לסיים את המבדק, יש לבחור בלשונית "קבוצות לימוד", לאתר את הקבוצה הרלוונטית, ללחוץ ב"הצגת אירועי הערכה" ובאירוע שהושלם ללחוץ על "סיים אירוע הערכה":

קבלת קישור ל"סטורי"
מספר שעות לאחר סיום אירוע ההערכה,המורה שיצרה את האירוע תקבל מאיתנו לווטסאפ קישור לסטורי, המסכם את תוצאות המבדק, ומסווג את התלמידים לרמות ביצוע. הקישור הוא אישי למורה, וניתן להעביר אותו לגורמים שונים בבית הספר. בסופו, יופיעו המלצות פעולה רלוונטיות, בהתאם לרמות הביצוע של התלמידים. (אם לא קיבלת הקישור לסטורי תוך 24 שעות, יש ליצור איתנו קשר בדוא"ל או בווטסאפ).
דו"ח במערכת תבונה
בימים הקרובים נסביר כאן כיצד להגיע לדו"ח הדיגיטלי החדש במערכת תבונה, בו מוצגות תוצאות המבדק באופן נגיש ופשוט להבנה.
הורדת קובץ אקסל
עד להעלאת הדו"ח החדש, ניתן להמשיך ולהוריד את נתוני התלמידים באקסל. כדי לעשות זאת, בשלב הראשון, יש להתחבר לממשק המנהל במערכת תבונה (דרך "AM Manager" במסך ההתחברות או דרך לחיצה על תמונת הפנים בממשק המורה):

בחלונית שתיפתח, יש לבחור ב"דוחות שלי" וללחוץ על "בקשת דו"ח":

בחלונית שנפתחה יש לבחור בסוג הדוח: Test Session Report For Teachers, וללחוץ על "הפעל":

לאחר מספר שניות הקובץ ירד. יש ללחוץ על החץ ליד "עיון בפרטים" ואז על "הורד קובץ":

לאחר שהקובץ ירד למחשב שלכם, יש ללחוץ עליו פעמיים, לפתוח אותו ולהעביר את קובץ האקסל לתיקייה במחשב שלכם. לאותה תיקייה יש להוריד את קובץ האקסל לניתוח נתוני המבדק באתר ראמ"ה (עמיתית עברית, עמיתית ערבית, איתאי עברית, איתאי ערבית).

כאשר תפתחו את קובץ העמיתית, יוצגו לכם תוצאות המבדק!
ישנם מבדקים, דוגמת מבדק עמית בעברית או מבדק איתא"י, הכוללים שני חלקים, אשר ניתן להעביר אחד אחרי השני או בנפרד, בפער של כמה ימים (חשוב: במבדק עמית בערבית יש לפעול בהתאם למפורט כאן).
במבדקים בהם יש שני חלקים, על התלמידים להתחבר מחדש באמצעות שם וסיסמא שייתן להם המורה. כדי לעשות זאת, יש לפעול בהתאם לשלבים הבאים:
שלב 1: הורדת שמות המשתמשים והסיסמאות של כל התלמידים בכיתה
שלב 2: שליחת קישור ההתחברות לתלמידים כדי לאפשר להם להתחבר מחדש
שלב 3: מתן הסיסמא הייעודית לשלב ב' לתלמידים (במבדק "תבונה" הסיסמא היא 1111 בעמית עברית ובאיתאי, ו-1234 במבדקי המתמטיקה).
במקרה ואחד התלמידים התנתק מהמבדק מסיבה כלשהי, או שלמבדק יש מספק חלקים שמועברים בזמנים שונים, על המורה לתת לכל תלמיד שם וסיסמא שיאפשרו לו להזדהות. בעוד הרישום הראשוני למערכת הוא פשוט וקל, ההתחברות בפעם השנייה מחייבת לזהות את התלמיד כדי לאפשר לו להמשיך מהנקודה בה הפסיק.
כדי להוציא את רשימת הסיסמאות, יש להתחבר למערכת תבונה, ולבחור באפשרות AM Teacher, להיכנס ל"קבוצות לימוד" (למעלה בצד ימין) ולאתר את קבוצת הלימוד הרלוונטית:

לוחצים על החץ הקטן שבכפתור "הצגת אירועי הערכה" ובוחרים באפשרות "רשימת תלמידים":

מוצאים את התלמיד הרלוונטי, ולוחצים על עיון:

שם המשתמש והסיסמא מופיעים בחלונית שנפתחה:





