כתיבה רפלקטיבית
מה מצאנו?
רמת הבנת הנקרא של התלמידים גבוהה
תלמידים ברמה זו לרוב מראים יכולות קריאה המתאימות לגילם ולמספר שנות הלימוד שלהם. הם מגלים תפקודים אורייניים, לשוניים וניהוליים גבוהים. תלמידים אלו לרוב מאתרים רעיונות מופשטים, מקשרים אותם לידע עולם רחב יותר ומסיקים מסקנות שמשתמעות מהטקסט, גם אם אינן מוצגות בו במפורש. הם מאתרים קשרים מורכבים בטקסט, ובכללם אזכורים לרעיונות מופשטים, ומעבדים מידע מפורש מכמה מקומות בטקסט.
כדי להמשיך את תהליך הלמידה ולאפשר להם להתקדם, נוסיף ונפתח אצלם יכולות אורייניות מתקדמות, ובהן הבנה מעמיקה של טקסטים מורכבים, הבנה מטא־טקסטואלית, הפקת מידע ממספר מקורות מידע תוך השוואה ביניהם, קריאת ביקורתית והבעת עמדה מורחבת ומנומקת בהקשר טקסטואלי.

