תלמידים מפתחים את הכישורים האינטלקטואליים, הרגשיים, השפתיים והאורייניים שלהם כאשר הם קוראים בהנאה ספרים לנוער ועוסקים בכתיבה רפלקטיבית בעקבות הקריאה
המלצה פדגוגית
תלמידים מפתחים את יכולות העיון, הדיון והטיעון בקריאה מונחית של טקסטים המלֻווה בשיח דיאלוגי בקבוצה קטנה
ההמלצה הזו עוד לא בשלה...

מה האתגר?
פיתוח יכולות עיון, דיון וטיעון בקרב התלמידים.
מה כדאי לנסות?
כדי לשפר את היכולות של תלמידים ברמת ביצוע זו, יש להרחיב את ההזדמנויות שלהם לעיון בטקסטים מורכבים מסוגים שונים ולהשתתפות בדיון מבוסס טיעון. קריאה מונחית של טקסטים מסוגים שונים, המלווה בשיח דיאלוגי בקבוצה קטנה, היא המסגרת הטובה ביותר לפיתוח יכולות העיון, הדיון והטיעון של התלמידים. הטקסטים השונים מזמנים דיונים בסוגיות מגוונות.
למה זה חשוב?
ההתנסויות הללו יפתחו את היכולת של התלמידים לגבש עמדה מנומקת על ידי זיהוי טיעונים שונים, השוואתם ובחינת חוזקם, וכן את יכולתם לבנות עמדה עצמאית המגובה בנימוקים מתוך הטקסטים, תוך התייחסות לטיעונים מנוגדים.

