המלצה פדגוגית

תלמידים מפתחים כישורים קוגניטיביים, חברתיים ואורייניים כאשר הם חוקרים תופעות, שואלים שאלות ויוצרים תוצרים משמעותיים במסגרת למידה מבוססת פרויקטים (PBL)

דוברי עברית
כיתות
ו'
הבנת הנקרא
דוברי עברית
הבנת הנקרא

ההמלצה הזו עוד לא בשלה...

מה האתגר?
פיתוח יכולות חקר, איסוף מידע, ארגון ידע, חשיבה ביקורתית, יצירתיות ומכֻוונות עצמית בלמידה.

מה כדאי לנסות?

למידה מבוססת פרויקטים (PBL) היא דרך הוראה שבה תלמידים עובדים לאורך זמן על חקירה של שאלה, בעיה או אתגר מהעולם האמיתי, ובסופה יוצרים תוצר משמעותי המשקף את תהליך הלמידה שלהם. במהלך העבודה התלמידים נדרשים לאתר מקורות מידע, לנתחם, לשלב בין נקודות מבט שונות, להסיק מסקנות ולהציג את תובנותיהם.

המסגרת של PBL מאפשרת לתלמידים בחירה, העמקה ויצירה, ומעצימה אותם כלומדים עצמאים: הם מובילים את תהליך החקר, מקבלים החלטות, משתפים פעולה בקבוצות ולומדים לנהל זמן ומשימות. המורה משמש כמנחה המכוון את תהליך הלמידה, מציב שאלות מאתגרות ומלווה את העבודה.

למה זה חשוב?

למידה מסוג זה מפעילה תפקודים קוגניטיביים גבוהים, מחזקת מיומנויות אורייניות (כמו קריאה, עיבוד מידע וכתיבה), ומקדמת מצוינות אוריינית המושתתת על למידה מעמיקה, אותנטית ובעלת משמעות לתלמידים.

הצעדים הבאים

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
תוכן רלוונטי נוסף
PBL – עקרונות וכלים ללמידה מבוססת פרויקטים
דוברי עברית
שפת-אם
תוכן רלוונטי נוסף
דרכי הוראה ולמידה מבוססת פרויקטים
מסמך עיוני־יישומי שמסביר את הגישה, המרכיבים שלה, רעיון הלמידה סביב פרויקט, תהליך חקר, תוצר, הערכה וכו׳.
דוברי עברית
שפת-אם

המלצות קשורות

המלצה
תלמידים מפתחים את הכישורים האינטלקטואליים, הרגשיים, השפתיים והאורייניים שלהם כאשר הם קוראים בהנאה ספרים לנוער ועוסקים בכתיבה רפלקטיבית בעקבות הקריאה
כיתות
ו'
Text Link
המלצה
תלמידים מפתחים את יכולות העיון, הדיון והטיעון בקריאה מונחית של טקסטים המלֻווה בשיח דיאלוגי בקבוצה קטנה
כיתות
ו'
Text Link
כל ההמלצות הקשורות