תלמידים מפתחים כישורים קוגניטיביים, חברתיים ואורייניים כאשר הם חוקרים תופעות, שואלים שאלות ויוצרים תוצרים משמעותיים במסגרת למידה מבוססת פרויקטים (PBL)
ההמלצה הזו עוד לא בשלה...

מה האתגר?
פיתוח יכולות חקר, איסוף מידע, ארגון ידע, חשיבה ביקורתית, יצירתיות ומכֻוונות עצמית בלמידה.
מה כדאי לנסות?
למידה מבוססת פרויקטים (PBL) היא דרך הוראה שבה תלמידים עובדים לאורך זמן על חקירה של שאלה, בעיה או אתגר מהעולם האמיתי, ובסופה יוצרים תוצר משמעותי המשקף את תהליך הלמידה שלהם. במהלך העבודה התלמידים נדרשים לאתר מקורות מידע, לנתחם, לשלב בין נקודות מבט שונות, להסיק מסקנות ולהציג את תובנותיהם.
המסגרת של PBL מאפשרת לתלמידים בחירה, העמקה ויצירה, ומעצימה אותם כלומדים עצמאים: הם מובילים את תהליך החקר, מקבלים החלטות, משתפים פעולה בקבוצות ולומדים לנהל זמן ומשימות. המורה משמש כמנחה המכוון את תהליך הלמידה, מציב שאלות מאתגרות ומלווה את העבודה.
למה זה חשוב?
למידה מסוג זה מפעילה תפקודים קוגניטיביים גבוהים, מחזקת מיומנויות אורייניות (כמו קריאה, עיבוד מידע וכתיבה), ומקדמת מצוינות אוריינית המושתתת על למידה מעמיקה, אותנטית ובעלת משמעות לתלמידים.

