תלמידים מפתחים את הכישורים האינטלקטואליים, הרגשיים, השפתיים והאורייניים שלהם כאשר הם קוראים בהנאה ספרים לנוער ועוסקים בכתיבה רפלקטיבית בעקבות הקריאה
ההמלצה הזו עוד לא בשלה...

מה האתגר?
פיתוח כישורים אינלקטואליים, רגשיים, שפתיים ואורייניים.
מה כדאי לנסות?
עולם הספר הוא מקור להרחבת אופקים ולרכישת ידע בעולמות תוכן מגוונים. יתרה מכך, הוא מהווה מרחב נפלא לגילוי של השפה ונבכי החיים – הסיפור, הדמויות וקורותיהן מפגישים את הקורא עם מצבים המעוררים את המחשבה וההבנה בסוגיות אישיות וחברתיות, ומתוך כך גם מקדמים עיצוב תפיסות וערכים. ספרים, במיוחד כאלה עם עלילה מורכבת או דמויות רבות, מחייבים את הקורא לחשוב באופן ביקורתי, להסיק מסקנות ולהבין את ההיגיון והסיבות מאחורי פעולות הדמויות, כמו גם את המחשבות והרגשות המניעות אותן ('תיאוריית המיינד'). קריאת הספר תלֻווה בפעילות רפלקטיבית מובנית שתעודד הבעת דעה אישית בקרב הקוראים.
למה זה חשוב?
המפגש בין קריאה מהנה לבין כתיבה רפלקטיבית בונה אצל תלמידים סט של יכולות שמסייעות להם להיות ללומדים טובים יותר ולבני אדם חושבים, סקרנים ומודעים יותר.

