המלצה פדגוגית

תלמידים מפתחים את הכישורים האינטלקטואליים, הרגשיים, השפתיים והאורייניים שלהם כאשר הם קוראים בהנאה ספרים לנוער ועוסקים בכתיבה רפלקטיבית בעקבות הקריאה

דוברי עברית
כיתות
ו'
הבנת הנקרא
דוברי עברית
הבנת הנקרא

ההמלצה הזו עוד לא בשלה...

מה האתגר?
פיתוח כישורים אינלקטואליים, רגשיים, שפתיים ואורייניים.

מה כדאי לנסות?
עולם הספר הוא מקור להרחבת אופקים ולרכישת ידע בעולמות תוכן מגוונים. יתרה מכך, הוא מהווה מרחב נפלא לגילוי של השפה ונבכי החיים – הסיפור, הדמויות וקורותיהן מפגישים את הקורא עם מצבים המעוררים את המחשבה וההבנה בסוגיות אישיות וחברתיות, ומתוך כך גם מקדמים עיצוב תפיסות וערכים.  ספרים, במיוחד כאלה עם עלילה מורכבת או דמויות רבות, מחייבים את הקורא לחשוב באופן ביקורתי, להסיק מסקנות ולהבין את ההיגיון והסיבות מאחורי פעולות הדמויות, כמו גם את המחשבות והרגשות המניעות אותן ('תיאוריית המיינד'). קריאת הספר תלֻווה בפעילות רפלקטיבית מובנית שתעודד הבעת דעה אישית בקרב הקוראים.

למה זה חשוב?

המפגש בין קריאה מהנה לבין כתיבה רפלקטיבית בונה אצל תלמידים סט של יכולות שמסייעות להם להיות ללומדים טובים יותר ולבני אדם חושבים, סקרנים ומודעים יותר.

הצעדים הבאים

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
תוכן רלוונטי נוסף
מטקסט לשיעור – קריאה של כתבות אקטואליות בכיתה
דוברי עברית
שפת-אם

המלצות קשורות

המלצה
תלמידים מפתחים את יכולות העיון, הדיון והטיעון בקריאה מונחית של טקסטים המלֻווה בשיח דיאלוגי בקבוצה קטנה
כיתות
ו'
Text Link
המלצה
תלמידים מפתחים כישורים קוגניטיביים, חברתיים ואורייניים כאשר הם חוקרים תופעות, שואלים שאלות ויוצרים תוצרים משמעותיים במסגרת למידה מבוססת פרויקטים (PBL)
כיתות
ו'
Text Link
כל ההמלצות הקשורות