רמת הבנת הנקרא של התלמידים תקינה
הבנה מטא-טקסטואלית וחשיבה על נקודת מבט
הבנת הנקרא היא תחום הכולל מיומנויות ותת־מיומנויות, המשתכללת עם הלמידה אך גם באופן אישי אצל כל תלמיד. זיהוי רמת הביצוע של התלמידים מאפשר לנו, המורים, לתכנן את ההוראה ולתת את המענה המדויקת ביותר לקידומם. מתוך נתוני המבחן נמצא כי בכיתתך נמצאים תלמידים המאופיינים ברמת הביצוע התקינה.
תלמידים ברמה זו מפגינים יכולות קריאה המתאימות לגילם ולשנות לימודיהם. הם מציגים תפקודים ניהוליים גבוהים ומבינים את נקודת המבט של האחר. הם מתמודדים עם שאלות מטא-טקסטואליות, הכוללות הבנת מאפיינים רטוריים או סוגת הטקסט. תלמידים אלו מאתרים ומקשרים רעיונות מופשטים לידע עולם רחב יותר, ומסיקים מסקנות שמשתמעות גם אם אינן מפורשות. הם מאתרים קשרים מורכבים בטקסט, כולל אזכורים לרעיונות מופשטים, ומעבדים מידע מפורש מכמה מקומות בטקסט. בנוסף, הם מבינים שימוש בסימנים גרפיים להבעת קשרים לוגיים ומפענחים רעיונות מופשטים ומטאפוריים. כדי להמשיך את תהליך הלמידה ולהתקדם, נמשיך ונפתח אצלם יכולות מתקדמות של חשיבה ביקורתית שיאפשרו להם לנתח טקסטים מורכבים, לשלב את הבנתם עם ידע קודם ולהביע עמדה מורכבת ומנומקת.