מה מצאנו?

רמת הבנת הנקרא של התלמידים תקינה

דוברי עברית
דוברי ערבית
כיתות
ז'
דוברי עברית
דוברי ערבית

הבנה מטא-טקסטואלית וחשיבה על נקודת מבט

הבנת הנקרא היא תחום הכולל מיומנויות ותת־מיומנויות, המשתכללת עם הלמידה אך גם באופן אישי אצל כל תלמיד. זיהוי רמת הביצוע של התלמידים מאפשר לנו, המורים, לתכנן את ההוראה ולתת את המענה המדויקת ביותר לקידומם. מתוך נתוני המבחן נמצא כי בכיתתך נמצאים תלמידים המאופיינים ברמת הביצוע התקינה.

תלמידים ברמה זו מפגינים יכולות קריאה המתאימות לגילם ולשנות לימודיהם. הם מציגים תפקודים ניהוליים גבוהים ומבינים את נקודת המבט של האחר. הם מתמודדים עם שאלות מטא-טקסטואליות, הכוללות הבנת מאפיינים רטוריים או סוגת הטקסט. תלמידים אלו מאתרים ומקשרים רעיונות מופשטים לידע עולם רחב יותר, ומסיקים מסקנות שמשתמעות גם אם אינן מפורשות. הם מאתרים קשרים מורכבים בטקסט, כולל אזכורים לרעיונות מופשטים, ומעבדים מידע מפורש מכמה מקומות בטקסט. בנוסף, הם מבינים שימוש בסימנים גרפיים להבעת קשרים לוגיים ומפענחים רעיונות מופשטים ומטאפוריים. כדי להמשיך את תהליך הלמידה ולהתקדם, נמשיך ונפתח אצלם יכולות מתקדמות של חשיבה ביקורתית שיאפשרו להם לנתח טקסטים מורכבים, לשלב את הבנתם עם ידע קודם ולהביע עמדה מורכבת ומנומקת.

המלצות פדגוגיות

המלצה
יצירת רעיון מרכזי
מאיסוף רעיונות להבנת רעיון מרכזי
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
גיבוש עמדה מנומקת
מהבנת הכותב לעמדה אישית
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הערכה ושיפוט ביקורתי
מניתוח לביקורת והערכת מקורות
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הפעלת שיקולים חברתיים ומוסריים
מקשרים לוגיים להשלכות בעולם האמיתי
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
התמודדות עם פערים וטענות סותרות
מידע חסר והטיה מכוונת
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link