מה מצאנו?

רמת הבנת הנקרא של התלמידים תקינה

דוברי עברית
דוברי ערבית
כיתות
ז'
דוברי עברית
דוברי ערבית

הבנה מטא-טקסטואלית וחשיבה על נקודת מבט

בעמוד זה מופיעות המלצות המתאימות לתלמידים ברמת הביצוע התקינה (רמה 3). תלמידים ברמה זו מראים יכולות קריאה המתאימות לגילם ולמספר שנות הלימוד שלהם. הם מגלים תפקודים ניהוליים גבוהים ומבינים את נקודת המבט של האחר. הם מתמודדים עם שאלות מטא-טקסטואליות, הכוללות הבנה של מאפיינים רטוריים או של סוגת הטקסט. תלמידים אלו מאתרים רעיונות מופשטים, מקשרים אותם לידע עולם רחב יותר, ומסיקים מסקנות שמשתמעות מהטקסט גם אם אינן מוצגות בו במפורש. הם מאתרים קשרים מורכבים בטקסט, ובכללם אזכורים לרעיונות מופשטים, ומעבדים מידע מפורש מכמה מקומות בטקסט. הם גם מבינים שימוש בסימנים גרפיים להבעת קשרים לוגיים ומפענחים רעיונות מופשטים ומטפוריים. כדי להמשיך את תהליך הלמידה ולאפשר להם להתקדם נוסיף ונפתח אצלם יכולות מתקדמות של חשיבה ביקורתית שיאפשרו להם לנתח טקסטים מורכבים, לשלב את הבנתם עם ידע קודם ולהביע עמדה מורכבת ומנומקת.

המלצות פדגוגיות

המלצה
הבעת רעיון מרכזי
מאיסוף רעיונות להבנת רעיון מרכזי
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
גיבוש עמדה מנומקת
מהבנת הכותב לעמדה אישית
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הערכה ושיפוט ביקורתי
מניתוח לביקורת והערכת מקורות
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
הפעלת שיקולים חברתיים ומוסריים
מקשרים לוגיים להשלכות בעולם האמיתי
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link
המלצה
התמודדות עם פערים וטענות סותרות
מידע חסר והטיה מכוונת
כיתות
ז'
ח'
ט'
Text Link