במחקר זה נעשה ניתוח של נתוני המיצ"ב באנגלית בין השנים תשס"ח לשתע"ו, לצד נתוני בגרויות של תלמידים שהשתתפו באותם מיצ"בים. נתונים אלו מאפשרים לבחון את מיצוי הפוטנציאל של תלמידים מרקעים שונים, כלומר האם ההצלחה של תלמידים במיצ"ב מובאת לידי ביטוי בכמות היחידות שהם ילמדו בבגרות. נמצא כי יש פער בין קבוצות שונות, למשל רקעים חברתים-כלכלים, בשיעור התלמידים ברבעון העליון של ביצועי המיצ"ב המשלימים חמש יח"ל בבגרות באנגלית. נמצא גם שקבוצת הלימוד בה תלמיד שהצליח במיצ"ב לומד בחטיבת הביניים משפיעה על הסיכוי שיבחן בבגרות ברמה מוגברת.
לקריאה נוספת: