הרשות הארצית למדידה והערכה במשרד החינוך (ראמ"ה) מפרסמת את הישגיהם של כ-3,000 בתי הספר בישראל, בהתבסס על המבחנים והסקרים שנערכו בשנת תשפ"ג (טרם מלחמת "חרבות ברזל"). הנתונים מאפשרים מבט רחב על תוצאות בתי הספר במונחי ידע (שפת אם), מיומנויות (דיגיטליות, חברתיות ואישיות) ואקלים (מוגנות ושייכות), ומשקפים גם את מרחבי העשייה הבית ספריים (מצב הצוות החינוכי, הלמידה בכיתה, היבטי מנהיגות ושותפות והמאמץ להקניית מיומנויות ולטיפוח מעורבות חברתית).
לראשונה, מפרסמת ראמ"ה את הנתונים ללא ציונים מספריים, אלא באופן שמאפשר לשקף את החוזקות והאתגרים הניצבים בפני כל מוסד חינוכי. בכל אחד מהתחומים שנבדקו משקפת ראמ"ה את מצב בית הספר ביחס לדומים לו (באמצעות סיווג בית הספר ל- 5 קטגוריות), ומציגה בהתאם באילו תחומים נתוני בית הספר גבוהים בהרבה, גבוהים במעט, דומים, נמוכים במעט או נמוכים בהרבה בהשוואה לבתי הספר הדומים לו. כך, ניתן לראות את רמת הידע והמיומנויות בהתאם למסמך "דמות הבוגר", תחושת המוגנות של התלמידים, שביעות הרצון של המורים ונתונים נוספים. במבחני השפה, קבוצת הדומים כוללת בתי ספר דוברי אותה שפה (עברית/ערבית) שהרקע החברתי-כלכלי שלהם דומה (נמוך/בינוני/גבוה). בסקרי העמדות, קבוצת הדומים מבוססת על שפה בלבד (עברית/ערבית).
על בסיס סיווגי בתי הספר, מתפרסמים גם נתוני רשויות מקומיות המשקפים את שכיחות בתי הספר ברשות בכל אחד מהקטגוריות.
הנתונים מרוכזים בקובץ ובאזור מצב החינוך באתר ראמ"ה