קריאה דיאלוגית שיתופית
מה מצאנו?
רמת הבנת הנקרא של התלמידים בינונית עד נמוכה
תלמידים ברמה זו מראים יכולות בסיסיות בהבנת הנקרא; הם מתחילים לחבר בין חלקי הטקסט, אך עדיין זקוקים לחיזוק של ממש. הם מאתרים קשרים פשוטים בטקסטים קצרים (למשל: רצף של אירועים או קשר של סיבה־תוצאה) ומצליחים ליצור הכללה מתוך דוגמה. תלמידים אלו מקשרים בין טקסט קצר לידע שלהם על העולם ומתחילים להתמודד עם אזכורים בטקסט ולפרשם (כגון "היא" או "הוא" כהפניה).
המטרה היא לפתח את המיומנויות האורייניות והלשוניות של תלמידים אלה לצד הכישורים הקוגניטיביים והניהוליים. תוכנית ההתערבות תתמקד ביכולת של התלמידים להתמודד עם רעיונות מורכבים ומופשטים, להבין את נקודת המבט של הכותב, לנתח מבנה של טקסט ולחבר בין חלקי טקסט שונים כדי להגיע לידי הבנה מעמיקה יותר.

