המלצה פדגוגית

תלמידים מפתחים את הכישורים האינטלקטואליים, הרגשיים, השפתיים והאורייניים שלהם כאשר הם עוסקים בקריאה דיאלוגית שיתופית של ספרי נוער

דוברי עברית
כיתות
ו'
הבנת הנקרא
דוברי עברית
הבנת הנקרא

ההמלצה הזו עוד לא בשלה...

מה האתגר?

פיתוח יכולות חשיבה, שפה והבנה רגשית של תלמידים באמצעות קריאה מעמיקה ושיח משמעותי סביב טקסטים ספרותיים.

מה כדאי לנסות?

קריאה מונחית ושיתופית של ספרים בקבוצה קטנה תורמת להתפתחות היכולות האינטלקטואליות, הרגשיות, השפתיות והאורייניות של התלמידים. עולם הספר הוא מקור להרחבת אופקים ולרכישת ידע בעולמות תוכן מגוונים. עולם הספר הוא מרחב נפלא לגילוי של השפה ושל נבכי החיים – הסיפור, הדמויות וקורותיהן מפגישים את הקורא עם מצבים המעוררים את המחשבה וההבנה בסוגיות אישיות וחברתיות, ומתוך כך גם מקדמת עיצוב תפיסות וערכים. ספרים, בייחוד כאלה עם עלילה מורכבת או דמויות רבות, מחייבים את הקורא לחשוב באופן ביקורתי, להסיק מסקנות ולהבין את ההיגיון והסיבות מאחורי פעולות הדמויות, כמו גם להבין את הרגשות והמחשבות העומדים בבסיסן.

למה זה חשוב?

קריאה מונחית ושיתופית של ספרים מעמיקה את הבנת התלמידים את העולם ואת עצמם, מחזקת חשיבה ביקורתית ויכולת להסיק מסקנות, ומפתחת ערכים, שפה ורגישות חברתית.

הצעדים הבאים

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
תוכן רלוונטי נוסף
התוכנית "קריאה דיאלוגית של ספרים בכיתה"
דוברי עברית
שפת-אם

המלצות קשורות

No items found.
כל ההמלצות הקשורות