תלמידים מחזקים את יכולות ההבנה והלמידה שלהם כאשר הם משתתפים בתוכנית התערבות הממוקדת בתהליכים קוגניטיביים־ניהוליים ובלמידה דיאלוגית מונחית
המלצה פדגוגית
תלמידים מחזקים את מיומנות שטף הקריאה שלהם כאשר הם משתתפים בתוכנית התערבות אינטנסיבית המתמקדת בדיוק, בקצב ובפרוזודייה
ההמלצה הזו עוד לא בשלה...

מה האתגר?
המלצה זו מתאימה לתלמידים שהקושי המרכזי שלהם הוא שטף קריאה.
מה כדאי לנסות?
מומלץ לבנות תוכנית התערבות אינטנסיבית לביסוס רכיבי שטף הקריאה – הדיוק בקריאה, קצב הקריאה והפרוזודייה (ההנגנה בהתאם לתוכן ולתחביר) בכתיב המלא חסר הניקוד ובכתיב המנוקד. תוכנית ההתערבות צריכה להיות בעצימות גבוהה ולהימשך פרק זמן קצר. הפרקטיקות המומלצות: חקירת מילים ומשפטים, קריאות חוזרות, קריאה תיאטרלית בחברותא, תרגולי איות.
למה זה חשוב?
התערבות ממוקדת ורציפה מחזקת את היכולת לקרוא באופן מדויק, זורם ובעל הבעה — מיומנויות שהן בסיס להבנת הנקרא. שיפור שטף הקריאה מפחית מאמץ קוגניטיבי, מאפשר לתלמידים להתמקד במשמעות הטקסט ומקדם את התקדמותם האוריינית לאורך זמן.

