תוכנית שער להוראה נועדה לחבר בין הצורך המוגדר של מנהלי בתי הספר בעובדי הוראה, לבין מועמדים המעוניינים לעסוק בהוראה. באמצעות פלטפורמה טכנולוגית ורפרנטיות מחוזיות, אמור להתרחש מפגש אפקטיבי העונה על הצרכים של שני הצדדים. התכנית החלה לפעול במתכונת ניסיונית לקראת שנה"ל תשפ"ד אך היקף הפעילות היה מצומצם ואירועי אוקטובר 2023 קטעו את השימוש בה (ואת הערכתה).
מאחר שאיתור מורים מתאימים לבתי הספר ממשיך להיות אתגר מרכזי למערכת החינוך, החלטנו לשתף רשימה קצרה של עקרונות ומפתחות להצלחה שעלו במחקרנו – כ"צידה לדרך" למי שממשיך ועוסק בפיתוח הכלים להתמודדות עם האתגר.
המחקר מבוסס על ראיונות עומק עם 20 מועמדים שהתקבלו ולא התקבלו לעבודה בעקבות השער, מנהלי בתי ספר ורפרנטיות מחוזיות.