הקשר בית מסגרת הלימוד להישגים לימודיים - ניתוח הישגי תלמידי כיתות ח' מיצ"ב תשס"ב-תשס"ד

מבחן ארצי

12/2004

מאת:  
No items found.

במערכת החינוך בישראל ישנם סוגים שונים של מבני בתי ספר הכוללים את שכבה ח'; א'-ח' (בית ספר יסודי), ז'-ט' (חטיבת-ביניים עצמאית) ו-ז'-י"ב (בית-ספר שש שנתי). במחקר זה נעשה שימוש בנתוני ההשיגים של תלמידי כיתות ח' במיצ"ב תשס"ב-תשס"ד על מנת להשוות בין סוגי המבנים השונים ולחקור האם ניתן לזהות קשר בין מבנה המוסד להישגי התלמידים. נוסף למבנה בית-הספר נלקחו בחשבון מאפיינים נוספים כמו רקע חברתי-כלכלי, פיקוח וגודל המוסד.