בשנה"ל תשע"ה הוטמעה במערכת החינוך בישראל רפורמת "הלמידה המשמעותית". במסגרת הרפורמה נעשה ניסיון לחולל שינוי בשיטות ודרכי ההוראה, הלמידה וההערכה במערכת החינוך ולייצר עבור תלמידים חוויית למידה אחרת.
בין השנים תשע"ד-תשע"ז ליוותה ראמ"ה את הרפורמה בהערכה. ארבע שנים לאחר שראמ"ה החלה את איסוף הנתונים ושלוש שנים לאחר שהרפורמה יצאה לדרך לא נמצאו אינדיקציות לעלייה של ממש בדיווחי התלמידים במרבית מדדי התוצאה שהוגדרו על ידי מובילי הרפורמה.
במסמך זה רכזנו את התובנות המרכזיות שעלו בהערכת רפורמת הלמידה המשמעותית אשר יכולות להסביר תמונת מצב זו ולסייע למובילי המערכת בהובלת מהלכי שינוי עתידיים.