מערכת תבונה

ראמ"ה מאפשרת לכל מורה לבצע מבדקים פנימיים באמצעות מערכת "תבונה". כאן ניתן לקרוא כיצד להפעיל את המערכת ולבצע את מבדקי "עמי"ת" ואחרים.
חזרנו לאוויר!
אנו מבקשים לעדכן שתיקנו את התקלה שגרמה ליצירת משתמשים כפולים במערכת, ומחקנו חלק גדול מהמשתמשים הכפולים שנוצרו. בימים הקרובים ניצור קשר ישיר עם כל מורה שתלמידיו נרשמו כמה פעמים תחת משתמשים שונים כדי להשאיר רק את מי שצריך במערכת. עבור מורים שטרם החלו את המבדקים - חשוב להבטיח שכל תלמיד יירשם למערכת רק פעם אחת (ראו כאן הנחיות ביחס להתחברות חוזרת). העלינו לאתר את כל השאלות החשובות שיסייעו לבצע את המבדקים במערכת בהצלחה. 

איזה מבדקים קיימים?

כיתות ז׳ (עברית)
מבדק עמי"ת
המבדק בשפה העברית מאפשר למפות את היכולות השפתיות־אורייניות של תלמידים בתחילת כיתה ז', עם המעבר לחטיבת הביניים.
כיתות ז׳ (ערבית)
מבדק עמי"ת
המבדק בשפה הערבית מאפשר למפות את היכולות השפתיות־אורייניות של תלמידים בתחילת כיתה ז', עם המעבר לחטיבת הביניים.
כיתות ז׳ (עברית)
מבדק ACE7
המבדק בשפה האנגלית  מאפשר להעריך את המידה בה רכשו תלמידים את המיומנויות העומדות בבסיס השפה הכתובה והדבורה באנגלית.
כיתות ז׳ (ערבית)
מבדק ACE7
המבדק בשפה האנגלית  מאפשר להעריך את המידה בה רכשו תלמידים את המיומנויות העומדות בבסיס השפה הכתובה והדבורה באנגלית.
כיתות י׳ (עברית)
מבדק איתא"י
המבדק מאפשר למפות את היכולות השפתיות־אורייניות של תלמידים בראשית כיתה י', עם המעבר לחטיבה העליונה.
כיתות י׳ (ערבית)
מבדק איתא"י
המבדק מאפשר למפות את היכולות השפתיות־אורייניות של תלמידים בראשית כיתה י', עם המעבר לחטיבה העליונה.
כיתות ג׳ (עברית)
מבדק במתמטיקה
המבדק בשפה העברית משמש להערכת המידה בה רכשו תלמידים ידע ומיומנויות הנלמדות בשליש הראשון של כיתה ג'.
כיתות ג׳ (ערבית)
מבדק במתמטיקה
המבדק בשפה הערבית משמש להערכת המידה בה רכשו תלמידים ידע ומיומנויות הנלמדות בשליש הראשון של כיתה ג'.
כיתות ח׳ (עברית)
מבדק במדע וטכנולוגיה
המבדק בשפה העברית מאפשר לבדוק את רמת השליטה של התלמידים בידע ומיומנויות של אוריינות מדעית.
כיתות ח׳ (ערבית)
מבדק במדע וטכנולוגיה
המבדק בשפה הערביתמאפשר לבדוק את רמת השליטה של התלמידים בידע ומיומנויות של אוריינות מדעית.
כיתות ה׳ (עברית)
מבדק במדע וטכנולוגיה
המבדק בשפה העברית מאפשר לבדוק את רמת השליטה של התלמידים בידע ומיומנויות של אוריינות מדעית.
כיתות ה׳ (ערבית)
מבדק במדע וטכנולוגיה
המבדק בשפה הערבית מאפשר לבדוק את רמת השליטה של התלמידים בידע ומיומנויות של אוריינות מדעית.
כיתות ו׳ (עברית)
מבדק במדע וטכנולוגיה
המבדק בשפה הערבית מאפשר לבדוק את רמת השליטה של התלמידים בידע ומיומנויות של אוריינות מדעית.
כיתות ו׳ (ערבית)
מבדק במדע וטכנולוגיה
המבדק בשפה הערבית מאפשר לבדוק את רמת השליטה של התלמידים בידע ומיומנויות של אוריינות מדעית.

כלים להערכה פנימית

ראמ"ה מפתחת כלים למורים ולמנהלים שיסייעו להם להתאים ולדייק את הלמידה בכיתה, בהתאם למצב התלמידים:
מסך הכניסה למערכת ההזדהות האחידה של משרד החינוך
מסך בחירת הכיתות ממערכת תבונה
מסך הבדיקות ממערכת תבונה
מסך הכניסה לתלמידים ממערכת תבונה
מסך הכניסה לתלמידים ממערכת תבונה
לא הצלחתי להיכנס למערכת כמורה. מה עושים?
איך התלמידים נכנסים למערכת?
מה קורה אם תלמיד לא נמצא? או לא סיים בזמן?
איך מסירים או מוסיפים תלמידים לכיתה או לאירוע הערכה?
מה קורה אם התלמיד יוצא מהמערכת? וחוזר שוב?
איך עושים מבדקים שמפוצלים לשני חלקים? כמו עמי"ת בעברית?
איך אפשר לראות מבדק של תלמיד מסויים?

שאלות ותשובות

في هذه الحالة، يجب التوجّه إلى راما من خلال استمارة توجّهات الجمهور في الموقع، مع ذكر رمز المؤسّسة التعليميّة، وطلب رابط إجراء استطلاع التلاميذ. لتسهيل الأمر عليكم، تجدون هنا نشرة إرشاديّة مختصرة وتعليمات حول إجراء استطلاع التلاميذ.

לשיתוף

تطوير الامتحانات هو سيرورة طويلة ومُعقّدة ذات طابع رياديّ سواءً كان في إسرائيل أو خارجها. نحن في صدد سيرورة تعلّم مستمّرة تهدف إلى مُلاءَمة الامتحان على النحو الأمثل مع الاحتياجات المتغيّرة، والزيادة من دقّته قدر الإمكان. في المرحلة الأولى، أُجرىَ تحليل معمّق للتحدّيات، ثمّ شُكّلَت لجنة توجيه تضمّ ممثلّين عن جهات مختلفة مثل القيادة المركزيّة لوزارة التربية والتعليم والمؤسّسات الأكاديميّة، وخبراء مختصّين في:البيداغوجيا، والقياس النفسيّ السيكومتريّ، والتكنولوجيا. تعقد اللجنة جلسات لبلورة المبادئ الموجِِّهة لتطوير الامتحان. بالإضافة إلى ذلك، تجري راما أبحاثًا تجريبيّة (pilot)، وأبحاثًا أفقيّة لمُلاءَمة المهامّ المُدرجة في الامتحان بالشكل الأمثل. كلّ مرحلة من هذه السيرورة تجري بالتوازي مع التعلّم والمُلاءَمة، مع التركيز على حتلنة الامتحان وزيادة فاعليّته. الهدف هو التعلّم ومُلاءَمة أدوات التقييم لجهاز التربية والتعليم؛ وهذه سيرورة حديثة النشأة، وتمثّل تحدّيًا لنا جميعًا.

לשיתוף

אנו נעדכן לפני כל "קבוצת מבחנים" לאיזה מבחן בית הספר נדגם- ונאפשר לכם חלון זמנים של שבוע לבחור בבחינה או בחינות נוספות.

לשיתוף

المجتمع الإسرائيليّ متنوّع ومركّب. ندرك ذلك جيّدًا، ونبذل جهدًا بشكل دائم لضمان مُلاءمتنا الثقافيّة لكلّ شرائح المجتمع الإسرائيليّ، سواء فيما يتعلّق بأدوات التقييم (الامتحانات والاستطلاعات)، أو بطريقة إجرائها (التنفيذ في يوم الامتحان).

في كلّ ما يتعلّق  بتطوير أدوات التقييم، فنحن نعمل وفقًا لسياسة المُلاءَمة الثقافيّة المنتهجة في راما، والتي تنظّم سيرورات التطوير وفحص الأدوات. تكفل المُلاءَمة الثقافيّة أن تكون أدوات التقييم التي نعمل على تطويرها مناسبة للفئات المختلفة في المجتمع،  وألّا تؤدّي هذه الأدوات إلى حالة من الإقصاء، الإساءة، أو التحيّز  من أيّ نوع كان. في هذا الإطار، هناك امتحانات نطوّرها منذ البداية لفئة محدّدة (المجتمع العربيّ أو المجتمع الحريديّ). في المقابل، يبدأ عمل المنتدى الاستشاريّ للمُلاءَمة الثقافيّة في راما، ويقوم بدوره بفحص كلّ أداة تقييم، كما هو مفصّل في سياستنا.

في كلّ ما يتعلّق  بإجراء الامتحانات الفعليّ في الحقل التربويّ، فنحن نعمل على تنفيذ المُلاءَمات المطلوبة والمتعلّقة بطريقة إجراء وتنفيذ الامتحان. بالنسبة للمُراقبين والمُركّزين الذين سيصلون إلى المدرسة في يوم الامتحان، فلا يمكننا الالتزام بمدى مُلاءَمتهم ثقافيًّا للمؤسّسة. لكن مثلًا، في المؤسّسات التي يُطبّق فيها الفصل بين الجنسين ( بنون/بنات)، فسنحرص على إرسال مراقب لصفوف البنين، ومراقبة لصفوف البنات. بالإضافة إلى ذلك، من ضمن التعليمات التي نعطيها للمُراقبين المسؤولين عن مراقبة المدارس الحريديّة، هناك معلومات تحدّد أن يكون اللباس موافقًا للعُرف السائد في المجتمع الحريديّ.

رغم جهودنا لضمان المُلاءَمة الثقافيّة في أدوات التقييم وفي طريقة إجرائها، فقد تقع بعض الأخطاء. في حال وجود تخوّف من وقوع خطأ أو عُطلٍ ما، يرجى الإبلاغ عن ذلك إلى مركز يوم الامتحان (3937777-073، والضغط على 0). في حال رأيت أحد البنود في الامتحان أو الاستطلاع غير مُلاءَم ثقافيًّا، يرجى الإبلاغ عن ذلك بالبريد الإلكترونيّ (rama@education.gov.il)، مع شرح وافٍ، بما في ذلك صورة للشاشة في المواضع التي تتضمّن الجمل الإشكاليّة، وسنقوم بكلّ ما في وسعنا لمعالجة الأمر.

לשיתוף

تهدف التسهيلات إلى تمكين التلاميذ ذوي الاحتياجات الخاصّة من إجراء الامتحان بشكل مشابه قدر الإمكان لبقيّة التلاميذ، ولتعكس مستواهم المعرفيّ في الامتحان بشكل عادل. المُلاءَمات ليست "تسهيلات"، فمن المفترض أن تُلبّي حاجة معيّنة عند التلاميذ من هذه الفئة، مع الحفاظ على تقييم عادل وموثوق، بناءً على ما هو مُفصّل في سياسة المُلاءَمات في راما.

يجب أن تُمنح المُلاءَمات بطريقة متكافئة ومُنظّمة، وفقًا للإجراءات التي حدّدها جهاز التربية والتعليم، حتى نتمكّن في النهاية منإ تقديم صورة موثوقة لوضع التلاميذ في إسرائيل. لذلك، نحن مُلزمون بالاعتماد على البيانات الموثّقة في المنظومات التشغيليّة المكتبيّة، مثل منظومة "شيلوفيت" ومنظومة تصنيف الدعم.

تذكير:  في امتحانات راما لا يوجد تقييم فردانيّ لكلّ تلميذ. تُقدّم التقارير على المستوى المدرسيّ والصفيّ فقط، من خلال عرض مواطِن القوّة والضعف مقارنة بالمدارس المشابهة.

לשיתוף

راما هي أكبر مؤسّسة بحثيّة اجتماعيّة في إسرائيل (باستثناء دائرة الإحصاء المركزيّة). كجزء من سيرورات البحث لدينا، فنحن نختبر قضايا مختلفة عند تطويرنا للامتحانات والاستطلاعات. تهدف هذه الاختبارات، إلى تقليل التخوّف من النزعة إلى الانحياز في تقاريرنا، وضمان أن تمتاز أدوات التقييم لدينا بأعلى معايير الموجودة.

بينما تتمّ بعض اختباراتنا في جميع الصفوف، نختار في كلّ امتحان (بعينة عشوائية تمامًا) صفوفًا نعرّفها بـ "صفوف العيّنة" أو "الصفوف البحثيّة". بالنسبة للمدرسة، وجود مثل هذه "الصفوف البحثيّة" لا يعني شيئًا: نتائج التلاميذ تقدّم على هيئة تقرير موحّد ومتكافئ، ونحن نحرص على استخدام طرائق سايكومتريّة (نفسيّة قياسيّة) مختلفة لضمان ذلك. بالنسبة لراما، فغالبًا ما نرسل لهذه الصفوف طاقم مراقبة منفصل عن بقيّة المراقبين في المدرسة، والذي يشمل مراقبين اثنين وليس واحدًا مثل البقيّة.

لا تقلق: الاختيار هو عيّنة عشوائيّة تمامًا، على أساس بحث إحصائيّ، ووجود مراقبين اثنين لا علاقة له بالمدرسة أو بتحصيلاتها في السابق.

לשיתוף

לא, אין צורך בתעודת הזהות של התלמיד. כל תלמיד שנשלח אליו קישור, נכנס ישירות לקבוצת לימוד שהמורה הקים - ומזדהה באמצעות שם פרטי ושם משפחה. גם אם יש שדה ת"ז בטופס, ניתן להשאיר אותו ריק.

לשיתוף

שאלות ותשובות

ראשית, נכנסים למערכת תבונה, ומתחברים דרך מערכת ההזדהות האחידה של משרד החינוך (יש להזין קוד משתמש וסיסמא, או מספר תעודת זהות וטלפון נייד):

‍אחרי שמתחברים, בוחרים ב"AM Teacher" (כדי להיכנס לממשק המורים):

‍ברכות! נכנסת למערכת. כעת בוחרים בלשונית "קבוצות לימוד" (למעלה מימין) ומוסיפים קבוצת לימוד חדשה (מסומן באדום):

מזינים את שם הקבוצה (כדאי לכתוב את שם הכיתה, שם המבדק ושם המורה), ובוחרים את המקצוע (שפת אם עברית, למשל). לאחר שהגדרנו זאת, לוחצים על "שמור וסגור" (מסומן באדום):

‍מכאן, עלינו לפתוח אירוע הערכה ולהזמין את התלמידים. בוחרים את הקבוצה שהוספנו, ולוחצים על "הצגת אירועי הערכה" (מסומן באדום):

‍כעת, בוחרים ב"הוספת אירוע הערכה":

‍מזינים את פרטי המבדק:

  • נותנים שם לאירוע ההערכה. למשל: עמית לכיתה ז'1, ושם המורה
  • בוחרים את מועד תחילת המבדק ואת מועד הסיום.
  • בשאלה האם לנתק את התלמיד? יש לבחור באפשרות 'לא'.
  • שיטת הבדיקה - ניתן לבצע בחירה אורכית או רוחבית.
  • בשאלה האם לאפשר הרשמה? יש לבחור באפשרות 'כן'.

‍כעת, בוחרים את המבדק הרצוי לנו ובוחרים ב"הבא":

זהו! המבדק באוויר. שולחים את הקישור להרשמה לתלמידים, כדי שיוכלו להתחיל בביצוע המבדק: 

מכאן, כדאי להבין איך התלמידים נרשמים בפעם הראשונה למבדק, או איך הם מתחברים מחדש למערכת לאחר שנרשמו.

לשיתוף

הרישום למערכת תבונה מתבצע באמצעות קישור ששולח המורה לתלמידים באמצעות הווטסאפ או קבוצת הלמידה הכיתתית. הקישור מחבר את התלמיד ישירות לאירוע ההערכה, ללא צורך בסיסמא או בהזדהות. יש להבטיח שכל תלמיד נרשם פעם אחת בלבד! ככל שיש צורך של התלמיד להתחבר מחדש למערכת, יש לעשות זאת באמצעות שם וסיסמא שינפיק המורה.

את הקישור לשליחה לתלמידים לצורך התחברות מקבלים בשלב האחרון של פתיחת אירוע הערכה חדש. יש להעתיק אותו ולשלוח לתלמידים:

כאשר התלמידים לוחצים על הקישור, הם ייכנסו למסך ההרשמה לאירוע ההערכה:

‍נדגיש שוב: על התלמיד להירשם פעם אחת! אם כבר נרשם, בפעם הבאה עליו להיכנס דרך הקישור שבתחתית המסך ("כבר נרשמת? לחץ כאן למעבר למבדק.."). לאחר ההרשמה או ההתחברות, תודיע המערכת לתלמיד שהוא נרשם בהצלחה, ותאפשר לו להתחיל במבדק: 

‍בדף המבדק עצמו התלמידים יצטרכו להזין שוב שם פרטי ושם משפחה. אין צורך ללהזין תעודת זהות או את מספר הכיתה.

‍במידה והתלמיד כבר נרשם למבדק, יש לבצע התחברות מחודשת למבדק, כמוסבר בקישור זה.

לשיתוף

כדי להתחבר מחדש למבדק במערכת, יש להשתמש בקישור המקורי שנשלח לתלמידים לצורך ההרשמה. כדי לשחזר אותו, יש להיכנס ל"קבוצות לימוד", לבחור בקבוצה הרלוונטית ולבחור ב"הצגת אירועי הערכה":

באירוע ההערכה יש להיכנס ל"ערוך פרטי אירוע" ובאפשרויות לבחור ב"סיכום פרטי אירוע הערכה":

בעמוד שייפתח, מופיע קישור ההתחברות למערכת:

את הקישור יש לשלוח לתלמידים. כאשר ילחצו עליו, הם ייכנסו למסך ההרשמה לאירוע ההערכה. במקום להירשם מחדש - יש לבחור בקישור שנמצא בתחתית העמוד, לצורך התחברות מחדש:

לאחר הבחירה בהתחברות מחדש, יתבקש התלמיד להזין את שם המשתמש והסיסמא שלו, אותו המורה יכול להוריד דרך ממשק הניהול. לאחר שנתן המורה את שם המשתמש והסיסמא לתלמיד, יזין אותם התלמיד במסך הזה: 

לשיתוף

מצב זה קורה כאשר התלמיד סיים את המבדק אבל לא לחץ על התנתקות. לכן, המערכת רואה זאת כאילו יש לו עוד שאלות להשיב עליהן, והמבדק לא הושלם. במצב שכזה, לא ניתן לבדוק את המבדק שלו וכפתור הבדיקה לא יופיע בבדיקה האורכית.

ראשית, חשוב לבקש מהתלמידים להתנתק בסיום המבדק. וללחוץ על הכפתור. כך נראה המסך עבור התלמידים:

במידה והבחינה כבר הסתיימה, יש להיכנס למערכת ולהעביר את התלמיד לסטטוס "סיים". כדי לעשות זאת, בוחרים בלשונית "קבוצת לימוד", ומאתרים את קבוצת הלימוד הרלוונטית. לאחר מכן, לוחצים על כפתור "הצגת אירוע הערכה":

לוחצים על כפתור "החץ" שנמצא על כפתור ערוך אירוע הערכה, ובוחרים באפשרות השניה "רשימת תלמידים":

בחלונית שנפחה בוחרים את התלמיד הרצוי שנמצא בסטטוס "בתהליך", ולוחצים על עיון:

בחלונית שנפתחה, הסטטוס הוא "בתהליך" ויש ללחוץ על סיים ואז על עדכן:

‍ברגע שעשינו זאת, ניתן יהיה לבדוק את התלמיד דרך לחיצה על כפתור "בדיקה":

לשיתוף

‍כאשר עוברים בין שני חלקים של מבדק, או כאשר יש צורך לסייע לתלמידים בהתחברות שניה למערכת, יש צורך להוריד את כל השמות והסיסמאות בצורה מרוכזת מאירוע הערכה.

כדי להוריד את הרשימה, יש להיכנס ללשונית "קבוצות לימוד", לבחור את הקבוצה הרלוונטית ולהיכנס ל"הצגת אירועי הערכה":

‍לוחצים על "ערוך פרטי אירוע":

‍בחלונית שנפתחה, בוחרים באפשרות האחרונה בצד שמאל ("סיכום פרטי אירוע הערכה"). ואז, למטה בצד שמאל, בוחרים באפשרות של "הורד תבנית סיסמאות":

בחלונית שנפתחה בוחרים באפשרות של "14 בעמוד (2X7) כדי לקבל בהורדה אחת כמה שיותר סיסמאות. ואז בוחרים ב"הורדת תבנית" וסוגרים את החלון:

הקובץ שיורד למחשב הוא קובץ הסיסמאות:

לשיתוף

‍מערכת "תבונה" מאפשרת לבדוק את תשובות התלמידים בשתי צורות: בדיקה רוחבית ובדיקה אנכית. בבדיקה רוחבית, בוחרים בשאלה/משימה אחת מהמבדק, ובודקים את כל תשובות התלמידים. בבדיקה אנכית, בוחרים תלמיד, ובודקים את כל תשובותיו במבדק. אופן הבדיקה מוגדר בממשק לעדכון פרטי אירוע ההערכה, וניתן לשנות אותו בכל עת.

על מנת להתחיל בבדיקה, יש להיכנס ל"קבוצות לימוד", לבחור בקבוצת הלימוד הרלוונטית וללחוץ על "הצגת אירועי הערכה":

כעת, לוחצים על החץ שליד "ערוך פרטי אירוע". במידה ונבחרה אפשרות הבדיקה הרוחבית, תופיע אפשרות "רשימת המשימות" ויש לבחור בה. במידה ונבחרה אפשרות הבדיקה האורכית, תופיע אפשרות "רשימת התלמידים" ויש לבחור בה.

בדיקה רוחבית: כל התשובות שניתנו לשאלה

לאחר הלחיצה על "רשימת משימות", תופיע רשימת המשימות (השאלות) במבדק. כעת, יש לבחור שאלה וללחוץ על כפתור "בדיקה". במידה ואין תשובות לבדיקה לשאלה מסויימת, הכפתור לא יופיע.

לאחר הלחיצה על בדיקה, תיפתח השאלה עם תשובות התלמידים בכל משימה. שם המשימה במערכת יופיע בראש המחוון, ובלחיצה על סימן ה-i ניתן לראות את המחוון המורחב. בסיום בדיקת כל תשובה, יש ללחוץ על הבא:

בדיקה אורכית: כל התשובות שכתב התלמיד

לאחר הלחיצה על "רשימת תלמידים", תופיע רשימת התלמידים במבדק. חשוב לזכור: ניתן לבצע את הבדיקה רק על תלמיד שנמצא בסטטוס "סיים". יש לבחור את אחד התלמידים וללחוץ על "בדיקה" בקצה השמאלי של השורה שבה מופיע שמו:

לאחר הלחיצה על בדיקה יוצגו תשובותיו של התלמיד בכל משימה. שם המשימה במערכת יופיע במרכז המחוון, ובלחיצה על סימן ה-i ניתן לראות את המחוון המורחב. בסיום בדיקת כל תשובה יש ללחוץ על הבא, ולעבור לשאלה הבאה.  

לאחר סיום בדיקת המבחן, יש לסיים את אירוע הערכה.

לשיתוף

סיום אירוע ההערכה

כדי לסיים את המבדק, יש לבחור בלשונית "קבוצות לימוד", לאתר את הקבוצה הרלוונטית, ללחוץ ב"הצגת אירועי הערכה" ובאירוע שהושלם ללחוץ על "סיים אירוע הערכה":

בימים הקרובים נסביר כאן כיצד להגיע לדו"ח הדיגיטלי החדש במערכת תבונה, בו מוצגות תוצאות המבדק באופן נגיש ופשוט להבנה.

הורדת קובץ אקסל

עד להעלאת הדו"ח החדש, ניתן להמשיך ולהוריד את נתוני התלמידים באקסל. כדי לעשות זאת, בשלב הראשון, יש להתחבר לממשק המנהל במערכת תבונה (דרך "AM Manager" במסך ההתחברות או דרך לחיצה על תמונת הפנים בממשק המורה):

בחלונית שתיפתח, יש לבחור ב"דוחות שלי" וללחוץ על "בקשת דו"ח":

בחלונית שנפתחה יש לבחור בסוג הדוח: Test Session Report For Teachers, וללחוץ על "הפעל": 

לאחר מספר שניות הקובץ ירד. יש ללחוץ על החץ ליד "עיון בפרטים" ואז על "הורד קובץ":

לאחר שהקובץ ירד למחשב שלכם, יש ללחוץ עליו פעמיים, לפתוח אותו ולהעביר את קובץ האקסל לתיקייה במחשב שלכם. לאותה תיקייה יש להוריד את קובץ האקסל לניתוח נתוני המבדק באתר ראמ"ה (עמיתית עברית, עמיתית ערבית, איתאי עברית, איתאי ערבית).

כאשר תפתחו את קובץ המבדקית, יוצגו לכם תוצאות המבדק!

לשיתוף

לאחר השלמת בדיקת תשובות התלמידים, יש לסיים את אירוע ההערכה כמפורט בהמשך. לאחר מכן, ניתן לצפות בתוצאות המבדק. התוצאות במערכת מוצגות בשתי דרכים:

1 במבדקי עמית - דרך קישור לסטורי הכולל המלצות פעולה: מהשנה, במבדק עמית בעברית ובמבדק ההמשך בעמית בערבית - אין עוד צורך להוריד את הנתונים לאקסל. לאחר כמה שעות, נעביר אליך באמצעות הודעת ווטסאפ קישור לדו"ח תוצאות דיגיטלי המסכם את מצב הכיתה. במידה ומספר הנייד שלך אינו מעודכן אצלנו, נפנה אליך טלפונית כדי לשאול להיכן להעביר את הדו"ח (אם לא קיבלת הקישור תוך 24 שעות, יש ליצור איתנו קשר בדוא"ל או בווטסאפ).

2 בממשק הדו"חות החדש של מערכת תבונה: הממשק יעלה לאוויר באוקטובר, והוא יאפשר לראות את התוצאות בצורה פשוטה ונגישה (נעדכן את כלל המורים שביצעו הערכה - ברגע שיעלה).

3 דרך הורדת קובץ אקסל והעתקתו לעמיתית. עד להתייצבות הדו"חות החדשים שפיתחנו, ניתן להשתמש במערכת כמו בעבר, דרך הורדת קובץ נתונים.

סיום אירוע ההערכה

כדי לסיים את המבדק, יש לבחור בלשונית "קבוצות לימוד", לאתר את הקבוצה הרלוונטית, ללחוץ ב"הצגת אירועי הערכה" ובאירוע שהושלם ללחוץ על "סיים אירוע הערכה":

קבלת קישור ל"סטורי"

מספר שעות לאחר סיום אירוע ההערכה,המורה שיצרה את האירוע תקבל מאיתנו לווטסאפ קישור לסטורי, המסכם את תוצאות המבדק, ומסווג את התלמידים לרמות ביצוע. הקישור הוא אישי למורה, וניתן להעביר אותו לגורמים שונים בבית הספר. בסופו, יופיעו המלצות פעולה רלוונטיות, בהתאם לרמות הביצוע של התלמידים. (אם לא קיבלת הקישור לסטורי תוך 24 שעות, יש ליצור איתנו קשר בדוא"ל או בווטסאפ).

דו"ח במערכת תבונה

בימים הקרובים נסביר כאן כיצד להגיע לדו"ח הדיגיטלי החדש במערכת תבונה, בו מוצגות תוצאות המבדק באופן נגיש ופשוט להבנה.

הורדת קובץ אקסל

עד להעלאת הדו"ח החדש, ניתן להמשיך ולהוריד את נתוני התלמידים באקסל. כדי לעשות זאת, בשלב הראשון, יש להתחבר לממשק המנהל במערכת תבונה (דרך "AM Manager" במסך ההתחברות או דרך לחיצה על תמונת הפנים בממשק המורה):

בחלונית שתיפתח, יש לבחור ב"דוחות שלי" וללחוץ על "בקשת דו"ח":

בחלונית שנפתחה יש לבחור בסוג הדוח: Test Session Report For Teachers, וללחוץ על "הפעל": 

לאחר מספר שניות הקובץ ירד. יש ללחוץ על החץ ליד "עיון בפרטים" ואז על "הורד קובץ":

לאחר שהקובץ ירד למחשב שלכם, יש ללחוץ עליו פעמיים, לפתוח אותו ולהעביר את קובץ האקסל לתיקייה במחשב שלכם. לאותה תיקייה יש להוריד את קובץ האקסל לניתוח נתוני המבדק באתר ראמ"ה (עמיתית עברית, עמיתית ערבית, איתאי עברית, איתאי ערבית).

כאשר תפתחו את קובץ העמיתית, יוצגו לכם תוצאות המבדק!

לשיתוף

ישנם מבדקים, דוגמת מבדק עמית בעברית או מבדק איתא"י, הכוללים שני חלקים, אשר ניתן להעביר אחד אחרי השני או בנפרד, בפער של כמה ימים (חשוב: במבדק עמית בערבית יש לפעול בהתאם למפורט כאן).

במבדקים בהם יש שני חלקים, על התלמידים להתחבר מחדש באמצעות שם וסיסמא שייתן להם המורה. כדי לעשות זאת, יש לפעול בהתאם לשלבים הבאים:

שלב 1: הורדת שמות המשתמשים והסיסמאות של כל התלמידים בכיתה

שלב 2: שליחת קישור ההתחברות לתלמידים כדי לאפשר להם להתחבר מחדש

שלב 3: מתן הסיסמא הייעודית לשלב ב' לתלמידים (במבדק "תבונה" הסיסמא היא 1111 בעמית אברית ובאיתאי, ו-1234 במבדקי המתמטיקה).

לשיתוף

במקרה ואחד התלמידים התנתק מהמבדק מסיבה כלשהי, או שלמבדק יש מספק חלקים שמועברים בזמנים שונים, על המורה לתת לכל תלמיד שם וסיסמא שיאפשרו לו להזדהות. בעוד הרישום הראשוני למערכת הוא פשוט וקל, ההתחברות בפעם השנייה מחייבת לזהות את התלמיד כדי לאפשר לו להמשיך מהנקודה בה הפסיק.

‍כדי להוציא את רשימת הסיסמאות, יש להתחבר למערכת תבונה, ולבחור באפשרות AM Teacher, להיכנס ל"קבוצות לימוד" (למעלה בצד ימין) ולאתר את קבוצת הלימוד הרלוונטית:

‍לוחצים על החץ הקטן שבכפתור "הצגת אירועי הערכה" ובוחרים באפשרות "רשימת תלמידים":

‍מוצאים את התלמיד הרלוונטי, ולוחצים על עיון:

שם המשתמש והסיסמא מופיעים בחלונית שנפתחה:

לשיתוף