הפעלת שיקולים חברתיים ומוסריים

מקשרים לוגיים להשלכות בעולם האמיתי

איך להשתמש בכלי?

לחיסכון בזמן והפקת תרגילים מותאמים אישית מתוך חומרי ההוראה שלך, כדאי להיעזר בבינה המלאכותית (AI). לפניך קישור לפרומפט ממוקד, שיאפשר לך להעלות את התוכן הנלמד בכיתה וליצור תרגילים הרלוונטיים לחיזוק המיומנות.
חשוב לזכור שההמלצות שמייצרת הבינה המלאכותית הן בגדר הצעה בלבד. תפקידך כמורה הוא לבחון את התוצרים באופן ביקורתי, לוודא את הדיוק והרלוונטיות שלהם, ולהתאים אותם לצרכים הספציפיים של כיתתך. 

הפעלת שיקולים חברתיים ומוסריים

מקשרים לוגיים להשלכות בעולם האמיתי

1
עריכת הפרומפט לפי הצרכים שלך
יש להשלים את המידע במקום הסוגריים המרובעים לפי הנדרש

אני מורה בבית ספר, ומלמד את המקצוע [מקצוע] בכיתה [כיתה]. 
בקרוב אני מתכנן ללמד את הנושא [נושא].
הטקסט הלימודי לשיעור הוא: [הטקסט המלא].

2
הוראות נוספות לבינה
אלו ההוראות המלאות שינתנו לבינה, אין צורך לערוך אותן. כדי להעתיק אותן ואת הפרומפט שהשלמת בשלב הראשון, יש ללחוץ על הכפתור "העתק".

עליך ליצור דף עבודה חינוכי, מוכן להדפסה. דף העבודה ישלב את הטקסט הלימודי שסופק עם מטלות הנגזרות ישירות מההמלצה. על השפה והתוכן בדף העבודה להיות חינוכיים ומכובדים, ללא סלנג או שיפוט.

מטרת התרגול: להפעיל שיקולים חברתיים ומוסריים על מסריו של טקסט ולהבין את השלכותיהם בעולם האמיתי.

המלצה לביצוע: המלצה זו נועדה לקדם את היכולת של התלמידים להפעיל שיקולים חברתיים ומוסריים על התכנים והאירועים המוצגים בטקסט. המטרה היא לפתח את יכולתם לנתח את ההשלכות הערכיות של תופעות שונות ולגבש עמדה מוסרית מנומקת בנוגע לרלוונטיות של הדברים לחברה שלנו היום. כדי לקדם אותם פתחו בדיון על סיטואציה יום-יומית מורכבת. הציגו להם את הדילמה הבאה: "האם מורה צריך להתייחס באופן שווה לכל התלמידים בכיתה, או שמא להעניק יחס מיוחד לתלמיד שהרקע שלו מורכב?" שאלו אותם: "מהן הבעיות המוסריות שעולות כאן? אילו ערכים מתנגשים כאן זה בזה? האם יש פתרון אחד נכון?" דיון זה ימחיש כי לעיתים קרובות אין פתרון אחד נכון, וכי עמדה מוסרית צריכה להתבסס על מודעות למורכבות ולסתירות. בשיעור, כאשר התלמידים קוראים טקסט על תופעה חברתית או היסטורית, הנחו אותם לנתח את הסיבות לקיומה של התופעה ולזהות את השלכותיה החברתיות, הכלכליות והמוסריות. בקשו מהם למלא טבלה בשלוש עמודות: "התופעה": מהו האירוע או התופעה המרכזית בטקסט? "הסיבות": מה גרם לתופעה זו? (סיבות כלכליות, חברתיות, פוליטיות וכו'). "ההשלכות": מהן התוצאות או ההשלכות של התופעה, בעיקר המוסריות והחברתיות? (למשל: ירידה בשכר, אובדן פרטיות, שינוי באורח החיים). בקשו מהתלמידים להציג את ממצאיהם לפני הכיתה, לשתף את חבריהם בתובנותיהם ולשכלל את הניתוח המקורי שלהם. הרחיבו את הדיון לשאלות מעמיקות יותר המעודדות חשיבה ביקורתית גבוהה:"אילו ערכים מתנגשים זה בזה באירוע שקראנו עליו בטקסט?" "איזו אחריות חברתית מוטלת על הדמויות שבטקסט? ואיזו אחריות מוטלת עלינו, כצרכני מידע, כיום?" "מהן ההשלכות האפשריות של הדילמה המוסרית שזיהינו, אילו הייתה מתרחשת היום?" "האם אפשר להציע פתרונות חלופיים לדילמה, שלא הוצגו בטקסט?" בקשו מהתלמידים לכתוב קטע קצר שבו יביעו את עמדתם. הם צריכים להסביר כיצד המסרים המוסריים העולים מהטקסט רלוונטיים לחייהם, וכיצד הם יכולים לפעול כדי ליישם את הערכים החשובים להם בעולם האמיתי.

על סמך הטקסט הלימודי וההמלצה שסופקו, עליך לפעול באופן אקטיבי. עליך ליישם על הטקסט את המלצות ההוראה במלואן.

דרישות טכניות ומבנה התוצר:

  • כמות הפריטים: דף העבודה יכלול לפחות 15-10 פריטי תרגול שונים.
  • גיוון במשימות: שלב משימות מסוגים מגוונים כגון שאלות פתוחות, משימות של זיהוי והסבר, ומשימות כתיבה. הימנע מרצף ארוך של שאלות מאותו סוג.
  • מבנה הדף: צור פתיח ברור עם כותרת, הנחיות לתלמידים ושדות להכנסת פרטים אישיים. הטמע את הטקסט הלימודי בגוף העבודה והצג את המשימות בהתאם לסדר שצוין.
  • מפתח תשובות: ספק למורה מפתח תשובות מפורט ומנומק בתחתית הדף.
  • פורמט: עצב את התוצר כך שיהיה קריא ומוכן להדפסה מיידית.
העתק
3
הכל מוכן!
כעת ניתן להדביק את הפרומפט המלא בכלי הבינה המלאכותית המועדף עליך.
הדביקו את הפרומפט וההוראות בכלי הבינה המלאכותית ותקבלו תוצאות מותאמות אישית
מומלץ: ChatGPT, Claude, או כלי AI אחר המתאים לחינוך