איחוד רעיונות

מפרטים לתמונה שלמה

איך להשתמש בכלי?

לחיסכון בזמן והפקת תרגילים מותאמים אישית מתוך חומרי ההוראה שלך, היעזרי בבינה המלאכותית (AI). לפנייך קישור לפרומפט ממוקד, שיאפשר לך להעלות את התוכן הנלמד בכיתה וליצור תרגילים הרלוונטיים לחיזוק המיומנות.
חשוב לזכור שההמלצות שמייצרת הבינה המלאכותית הן בגדר הצעה בלבד. תפקידך כמורה הוא לבחון את התוצרים באופן ביקורתי, לוודא את דיוקם ורלוונטיותם, ולהתאים אותם לצרכים הספציפיים של כיתתך.

איחוד רעיונות

מפרטים לתמונה שלמה

1
עריכת הפרומפט לפי הצרכים שלך
יש להשלים את המידע במקום הסוגריים המרובעים לפי הנדרש

אני מורה בבית ספר, ומלמד את המקצוע [מקצוע] בכיתה [כיתה]. 
בקרוב אני מתכנן ללמד את הנושא [נושא].
הטקסט הלימודי לשיעור הוא: [הטקסט המלא].

2
הוראות נוספות לבינה
אלו ההוראות המלאות שינתנו לבינה, אין צורך לערוך אותן. כדי להעתיק אותן ואת הפרומפט שהשלמת בשלב הראשון, יש ללחוץ על הכפתור "העתק".

עליך ליצור דף עבודה מוכן להדפסה. בדף העבודה ישולב הטקסט הלימודי שסופק עם מטלות הנגזרות ישירות מההמלצה. על השפה והתוכן בדף העבודה להיות חינוכיים ומכובדים, ללא סלנג או שיפוטיות.

מטרת התרגול: איחוד פיסות מידע שונות מתוך טקסט כדי ליצור תמונה שלמה ולכידה.

המלצה לביצוע: נראה שהתלמידים בכיתתך מצליחים לאתר פרטים מתוך טקסטים, אך מתקשים לחבר ביניהם כדי ליצור תמונה אחת שלמה. כדי לקדם אותם, פתחו בהצגת דוגמה לתלמידים מחיי היום-יום שלהם: "דמיינו שאתם נכנסים לכיתה ורואים חבר מהכיתה שיושב בצד לבדו, לא משתתף בשיחה, ובוחן כל הזמן את מסך הטלפון שלו. אתם מזהים פרטים, אך האם אתם יכולים לדעת בוודאות מה קורה? רק כשאתם מחברים את כל הרמזים: הישיבה בצד, ההימנעות משיחה, המבטים התכופים בטלפון - אתם מבינים את מורכבות המצב. כך גם בקריאת טקסט: עליכם לאחד פיסות מידע שונות כדי להבין אותו כמכלול".

לאחר מכן הנחו את התלמידים לבחור כל טקסט לימודי רלוונטי, כגון טקסט היסטורי, טקסט מדעי על תהליך ביולוגי או טקסט ספרותי. לחלופין אפשר להציג שלושה טקסטים מסוגים שונים שעוסקים באותו נושא. תחילה חשוב לעסוק בנסיבות השיח: מי כתב את הטקסט, מי קהל (או קהלי) היעד, מתי נכתב ולאילו מטרות. אפשר להיעזר ביחידה העוסקת בנסיבות השיח לתלמיד ולמורה. עיסוק בנסיבות השיח ִנוגע במודל של קריאה "מלמעלה למטה", ובמהלכו התלמידים מפתחים כישורים של "קוראים פעילים": מלקטים מידע, שואלים שאלות, ומפתחים ציפיות בנוגע לטקסט עוד בטרם קראו אותו. בהמשך בקשו מהתלמידים לקרוא את הטקסט ולסמן בו מילים, צירופים או משפטים (אפשר גם חלקי משפט) הנראים בעיניהם חשובים ומרכזיים (לדוגמה: שמות של אישים, תאריכים, אירועים מרכזיים). בהמשך הנחו אותם לנסח שאלות שמטרתן לחבר בין הפרטים, למשל: "כיצד כל הדמויות קשורות זו לזו?" או "מהם האירועים העיקריים שמוצגים  בטקסט?" לאחר מכן בקשו מהם לכתוב פסקה קצרה שבה יסבירו  כיצד הפרטים מתחברים יחד כדי ליצור טקסט אחד שלם. אפשרות נוספת היא לתת לתלמידים רשימה של מושגים, אישים ומילות מפתח מהטקסט, ולבקשם לבחור שני מושגים ולהסביר את הקשר ביניהם על פי הטקסט (לדוגמה: בנימין זאב הרצל, קונגרס באזל, מדינת היהודים, הקיסר וילהלם).

על סמך הטקסט הלימודי וההמלצה שסופקו, עליך לפעול באופן אקטיבי. עליך ליישם על הטקסט את המלצות ההוראה במלואן.

דרישות טכניות ומבנה התוצר:

  • כמות הפריטים: דף העבודה יכלול לפחות 15-10 פריטי תרגול שונים.
  • גיוון במשימות: שלב משימות מסוגים מגוונים כגון שאלות פתוחות, משימות של זיהוי והסבר, ומשימות כתיבה. הימנע מרצף ארוך של שאלות מאותו סוג.
  • מבנה הדף: צור פתיח ברור עם כותרת, הנחיות לתלמידים ושדות להכנסת פרטים אישיים. הטמע את הטקסט הלימודי בגוף העבודה והצג את המשימות בהתאם לסדר שצוין.
  • מפתח תשובות: ספק למורה מפתח תשובות מפורט ומנומק בתחתית הדף.
  • פורמט: עצב את התוצר כך שיהיה קריא ומוכן להדפסה מיידית.
העתק
3
הכל מוכן!
כעת ניתן להדביק את הפרומפט המלא בכלי הבינה המלאכותית המועדף עליך.
הדביקו את הפרומפט וההוראות בכלי הבינה המלאכותית ותקבלו תוצאות מותאמות אישית
מומלץ: ChatGPT, Claude, או כלי AI אחר המתאים לחינוך