ד"ר עמליה בר-און

קלינאית תקשורת, חוקרת ומורה בחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת ת"א

חוקרת את רכישת השפה והאוריינות (קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה, ידע לשוני) בקרב תלמידים עם התפתחות אוריינית ולשונית תקינה, תלמידים עם לקויות שפה-למידה ולקויות קריאה, תלמידים מרקע חברתי-כלכלי נמוך ותלמידים עם לקויות שמיעה. אחראית על פיתוח "המודל ההתפתחותי לרכישת הקריאה בעברית".

עומדת בראש ועדות היגוי של ראמ"ה ומשרד החינוך שמפתחות מבדקי הערכה בחינוך הלשוני (כגון מבדק הקריאה והכתיבה לכיתות א', מבדק הבנת הנקרא לכיתות ב', מבדק בכתיבה לכיתות א' עד ו') וחברה בצוות הכתיבה של תוכנית הלימודים בחינוך הלשוני מהגן ועד סיום בית הספר היסודי. נוסף על כך  מובילה את תוכנית ההתערבות "לומדים במעגל", שמקדמת יכולות שפה ואוריינות של תלמידים צעירים מרקע חברתי-כלכלי נמוך ותלמידים עם לקויות שפה-למידה באמצעות הדרכת מורים להוראה בגישת השיח הדיאלוגי.