תלמידים בבתי ספר מקצועיים במבט השוואתי: מאפיינים, עמדות והישגים לימודיים
ניתוח נתונים
החינוך המקצועי נועד, בעיקרו, להקנות מיומנויות טכניות והכשרה לחיי עבודה, ולהכשיר את הלומד להיות עובד יעיל בתחום טכני מסוים. חינוך זה מהווה ערוץ חלופי המאפשר תחושת מסוגלות ומיצוי הפוטנציאל האישי בעבור תלמידים המתקשים למצוא את מקומם במערכת החינוך העיונית.מטרת מחקר זה לבדוק מה הם המאפיינים הדמוגרפיים והחברתיים של תלמידי החטיבה העליונה הלומדים בבתי ספר בפיקוח משרד הכלכלה בהשוואה לתלמידי החטיבה העליונה הלומדים בבתי ספר בפיקוח משרד החינוך (ובהשוואה לתלמידים שלא נמצאו באחת משתי המסגרות הללו), והאם קיימים הבדלים בין קבוצות התלמידים בהישגים הלימודיים, במוטיבציה ללמידה, ובעמדות ובתפיסות האישיות כלפי בית הספר, כפי שבאים לידי ביטוי במדדי המיצ"ב בחטיבת הביניים?
לקריאה נוספת: