בשנת הלימודים תשע"ז ההערכה בשנת הלימודים תשע"ז מהווה המשך לשתי הערכות קודמות שבוצעו בשנותיה הראשונות של התוכנית: הערכת חלוץ איכותנית שעיקרה "למידה מהצלחות" שנעשתה בשנה"ל תשע"ד והערכת עומק בכלים איכותניים וכמותיים בשנה"ל תשע"ה. במטרה לעמוד על השפעות מסתמנות של התוכנית על התלמידים, על המורים, על חדר המורים ועל בית הספר בכללותו, בוצעה בשנה"ל תשע"ז הערכת עומק איכותנית ב-22 בתי ספר, מחציתם יסודיים ומחציתם על-יסודיים, כולם ותיקים יחסית בתוכנית. ההערכה בבתי ספר אלו, הפרושים במחוזות שונים והם בעלי מאפיינים שונים זה מזה, כללה ראיונות, קבוצות מיקוד ותצפיות.