הערכת תוכנית

הערכת התוכנית קידום התפיסה המערכתית לחינוך ערכי - תשע"ד

הערכת תוכנית

התוכנית לקידום תפיסה מערכתית לחינוך ערכי היא תוכנית לשילוב ערכים באורח החיים הבית ספרי באמצעות דרכי הוראה, למידה חברתית ודרכי הערכה ומדידה. התוכנית להטמעת התפיסה המערכתית לחינוך ערכי מיועדת לשלב ערכים בתחומי הדעת, בתחום החברתי ובתחום הרגשי. מטרת-העל של התוכנית, לפי מובילי התוכנית, היא לפתח אצל התלמידים זהות לאור ערכי המורשת היהודית, הציונית, הישראלית וההומניסטית.

התוכנית החלה לפעול בשנת הלימודים תשע"ב ובשנה"ל תשע"ה פעלה התוכנית בקרוב ל-190 בתי ספר (כמחציתם בתי ספר יסודיים) בכל המחוזות.                                                                                                                                                                                                            בשנת הלימודים תשע"ד הוערכה התוכנית לראשונה בהערכת חלוץ איכותנית שעיקרה "למידה מהצלחות". ההערכה התקיימה בשמונה בתי ספר על-יסודיים - חטיבות ביניים  וחטיבות עליונות שהפעילו את התוכנית בצורה מיטבית. ההערכה כללה ראיונות עם מנהלים ורכזים בבתי הספר ועם אנשי מטה. הייתה זו הערכה מגששת שביקשה לזהות את הפוטנציאל הטמון בתוכנית, את האופן שבו היא מתורגמת בבתי הספר ואת הצרכים והקשיים המסתמנים בתוכנית.