"העצים והיער": גיוון בפרקטיקות הוראה-למידה-הערכה ותפיסת הלמידה כמשמעותית
ניתוח נתונים
החל משנה"ל תשע"ה מיושמות במערכת החינוך בישראל התכנית הלאומית "למידה משמעותית". מדובר במהלך נרחב, הכולל את כלל מוסדות החינוך במערכת, אשר מטרתו לקדם למידה משמעותית ו-"... להטמיע שיח חינוכי חדש במערכת החינוך... [ל]קדם למידה משמעותית המעודדת העמקה, חקר, עבודת צוות ומכשירה את הלומד להתמודד עם אתגרי המאה ה-21..."ההיערכות להטמעת השינוי החלה במהלך שנה"ל תשע"ד. כחלק מהערכות זו, ראמ"ה יצאה בתכנית מחקר מקיפה של ליווי והערכת השינוי. מטרת המחקר בכללותו היא לנטר באופן מדיד ובר השוואה את המידה בה המערכת מתקדמת לקראת הטמעת תהליכי הוראה ולמידה משמעותיים ועד כמה נוצרים בה תנאים התומכים בלמידה משמעותית.
לקריאה נוספת: