הקשר בין רקע חברתי-כלכלי לבין הישגים: האקלים בבית הספר כמשתנה מפצה וממתן

ניתוח נתונים

מאת:  
No items found.

אי שוויון בחינוך מהווה בעיה ערכית וחברתית שיש להתמודד עמה ולחפש דרכים לפתרונה. מחקרים שנערכו בארץ ובעולם מראים כי לרקע החברתי, הכלכלי והתרבותי של התלמידים יש השפעה ניכרת על הבדלים בהישגים לימודיים בין תלמידים. על פי מחקרים אלו, הישגיהם הלימודיים הנמוכים של רבים מהתלמידים הגדלים במשפחות מעוטות יכולתאינם משקפים את מלוא פוטנציאל יכולותיהם הלימודיות. חוקרי חינוך רבים מנסים למצוא דרכים בהן מערכות חינוך מצליחות פועלות למען מתן חינוך איכותי לכל התלמידים, בפרט קידום התלמידים בשכבות החלשות וצמצום פערי ההישגים. דרכים אלו כוללות: תוספת דיפרנציאלית של משאבים (שעות הוראה, גודל כיתה, תכניות ייחודיות ועוד); ניתוב המורים והמנהלים הטובים לשכבות החלשות; אינטגרציה של תלמידים משכבות חברתיות-כלכליות שונות.במחקר זה נעסוק בשאלה האם וכיצד האקלים בבית הספר "מתערב" בקשר שבין הרקע החברתי-כלכלי לבין ההישגים?