באפריל 2019 הוקם צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד החינוך מר שמואל אבואב ומנכ"לית ראמ"ה ד"ר חגית גליקמן, שבחן מחדש את מודל ההערכה של בתי ספר בישראל. הצוות הוקם לנוכח התגברות של התופעות השליליות הנלוות למבחנים -בית ספריים רחבי היקף ופרסומם ובעקבות מחאות ציבוריות כנגד תופעות אלו. בכתב המינוי שנשלח באפריל 2019 ע"י מנכ"ל משרד החינוך, מר שמואל אבואב נכתב כי מטרת הצוות היא: "לגבש תפיסה מערכתית והמלצות למודל הערכה בשלבי החינוך השונים לקידום ולשיפור מערכת החינוך בישראל". הצוות התכנס לשמונה מפגשים במהלך החודשים מאי 2019 - ספטמבר ,2019 בהם נדונו סוגיות מרכזיות בנושא הערכה בית ספרית. הסוגיות המרכזיות שעלו במסגרת הועדה היו: החיבור בין הערכה ליעדי מערכת החינוך; ההשלכות השליליות של המצב הקיים; קידום של תרבות הערכה מיטבית; הערכה בית-ספרית פנימית; הערכה בית-ספרית חיצונית; הערכה ארצית מדגמית; מתווים להערכה בית-ספרית חיצונית; המדדים הנמדדים בהערכה בית ספרית ואופן דיווחם; הערכה בכלים מתוקשבים; מדידה ברמת התלמיד ומדידה חיצונית דיפרנציאלית.
לקריאה נוספת: