איכות בחינוך - מדידה בשירות הלמידה: המבחנים ותפקידם - כלי עבודה של המורה או של הפיקוח?

החיים בראמ"ה

מאת:  
No items found.

עם הקמת ראמ"ה הושקעה חשיבה רבה בבניית מודל ההפעלה שלה, באופן שיסייע למערכת החינוך להשתפר. מודל הפעולה, המתבסס על התפיסה של "מדידה בשירות הלמידה", נבנה כך שיאזן בין הערכה פנימית וחיצונית, ובין הערכה מסכמת ומעצבת.המדידה נועדה לשרת את המערכת ובעלי העניין, בהיכרות עם תמונת המצב לאשורה (גם אם לפעמים כואבת), כבסיס להפקת לקחים ארגוניים ופדגוגיים, זיהוי נקודות חולשה וחוזק, גיבוש תכניות עבודה ועוד.ראמ"ה מקיימת משובים ארציים שמטרתם להתמקד בתחום דעת מסוים ולספק מידע, ברמה מערכתית המתייחס לתוצאות הלמידה ולמאפייני ההקשר. לצד המטרות שהערכה חיצונית ארצית משרתת יש חשיבות גם להערכה מעצבת פנים בית ספרים, המתמקדת באופן שבו תלמידים לומדים.