פיתוח מקצועי איכותי לצוות החינוכי בבית הספר הוא אחד המפתחות לשיפור ההוראה והלמידה בבית הספר, ומכאן גם לשיפור התוצאות הלימודיות בקרב התלמידים. דו"ח זה בחן כיצד תופסים מנהלי בתי ספר בישראל את ההזדמנויות לפיתוח מקצועי שלהם ושל צוות ההוראה בבית הספר, ובכלל זה את ההשתלמויות ואת טיב המענה המתקבל ממרכזי הפסג"ה. המידע נאסף בראיונות טלפוניים בעברית עם מנהלי בתי ספר שנערכו בשנת תשע"ז, בחודשים מרץ-מאי, ובשנת תשע"ט, בחודשים מאי-יולי. הנתונים מוצגים בחלוקה לפי שלב חינוך ומגזר שפה.