פרקטיקות ניהול של מנהלים בראשית דרכם: מדיווחי מנהלים ומוריהם

סקר ארצי

מאת:  
No items found.

מנהלי בתי הספר הם דמויות מפתח במערכת החינוכית. המנהל נתפס כמנהיג חינוכי פדגוגי המוביל את בית ספרו, ואחראי, יחד עם הצוות, לניהול התקין של בית הספר בכל התחומים. המנהל אחראי על הענקת חינוך באיכות גבוהה לכל התלמידים, על הפיתוח המקצועי של הצוות החינוכי, על שיפור תפקוד הצוות והצלחתו במילוי המשימות והשגת מטרות בית הספר. המכון למנהיגות בית ספרית "אבני ראשה" הוביל לניסוח תפיסת תפקיד מנהל בית הספר כמוביל חינוכי פדגוגי. על פי המכון, ליבת תפקיד המנהל היא הנהגת שיפור מתמיד בבית הספר לשם שיפור למידת התלמידים וחינוכם.מחקר זה מבקש ללמוד על פרקטיקות הניהול של מנהלי בתי ספר בראשית דרכם: כיצד המנהלים תופסים את דרכי עבודתם בבית הספר, וכיצד תפיסות אלו מתפתחות לאורך השנים הראשונות לכהונתם? האם קיים מתאם בין תפיסות המורים בנוגע לפרקטיקות הניהול של מנהליהם לבין תפיסות המנהלים עצמם, והאם תפיסות אלו מתואמות עם דיווחי המורים על דרכי ההוראה בבית הספר?