החל משנה"ל תשע"ה מיושמת במערכת החינוך בישראל התוכנית הלאומית "למידה משמעותית". מדובר במהלך נרחב שמטרתו לקדם למידה משמעותית בכלל מוסדות החינוך. התכנית נועדה לשנות מן היסוד את שיטות ודרכי ההוראה והלמידה בבתי הספר וליצור חוויית למידה שהיא בעלת ערך ללומד ולחברה, רלוונטית לעולמו של הלומד ומעוררת את מעורבותו האקטיבית בתהליך הלמידה.
ראמ"ה החלה ללוות את התכנית במחקר הערכה בשנה"ל תשע"ד, לפני יישום התוכנית בפועל (כדי לנסות ולאמוד את תמונת המצב לפני כניסתה של התכנית ואת השינויים המתחוללים בעקבות הפעלתה).