פרסום זה מתבסס על נתוני המיצ"ב, PISA, TIMSS ומבחני הבגרות כדי להציכ תמונת מצב של לימודי המתמטיקה בישראל. בהתבסס על נתונים אלו נקבע מה שיעור התלמידים הממצאים את הפוטנציאל שלהם בבחינות הבגרות, כאשר מיצוי הפוטנציאל נבדק בקרב תלמידים ברבעון העליון של הישגים במיצ"ב ומתבטא בהיבחנות בבגרות במתמטיקה בהיקף חמש יחידות לימוד. נמצא כי בין תשע"ב לתשע"ה המיצוי עלה מ-35% ל-45%, במקביל לעליית ציון הסף של הרבעון העליון מ-577 ל-605. כשמקבעים את ציון הסף נשמרת עלייה במיצוי מ-35% ל-40%.
לקריאה נוספת: