ראמ"ה ותוקפם של מבחנים רחבי היקף במערכת החינוך

החיים בראמ"ה

מאת:  
No items found.

למדידה חינוכית רחבת היקף בפני עצמה ערך מוגבל, אלא אם היא משמשת ככלי לקידום הלמידה ובשרות הלמידה. המדידה נועדה לשמש את המערכת ובעלי העניין להכרת תמונת המצב לאשורה (גם אם לפעמים הדבר כואב), כבסיס להפקת לקחים ארגוניים ופדגוגיים, זיהוי נקודות חולשה וחוזק.על פי התוצאות, המערכת יכולה לגבש תוכניות פדגוגיות חדשות, מותאמות ומתאימות, לחזק היבטים שהוזנחו, להפנות משאבים למגזרים חלשים, להשקיע בתשתיות, בשעות לימוד, בהכשרת צוותי הוראה, ובהחדרת שיטות הוראה מתקדמות ומועילות כדי שהמערכת תוכל ללמוד על עצמה ולהשתפר.סוגיית תקפותם של המבחנים ותוצאותיהם היא קריטית להצדקת קיום המבחנים והמדידה רחבת ההיקף. מבחנים שאינם תקפים אינם מאפשרים ללמוד ברצינות על המערכת.