מערכת החינוך משקיעה בשנים האחרונות מאמץ רב בקליטת העלייה מאתיופיה. במסגרת מאמץ זה מקצה המערכת משאבים רבים לקליטת עליה זו. חלק ניכר מהמשאבים ניתנים לבתי-הספר כשעות עזר. בית-הספר רשאי להחליט, לפי צרכיו, כיצד ינצל את השעות, על-פי מודלים נתונים שהתפרסמו בחוזר מנכ"ל תש"ס / 1 , 2-1.7 , הוראות קבע, ספטמבר 1999. אגף הערכה ומדידה, לבקשת מנכ"לית משרד החינוך, בדק את אופן ניצול שעות העולים והעריך את מידת האפקטיביות תוך התמקדות בנושאים הבאים: אלו מודלים מופעלים בבתי-הספר; מהו מספר השעות הניתנות לתלמידים; מהם המקצועות הנלמדים בשעות העזר; מי הם בעלי התפקידים המשמשים לקליטת התלמידים ומהי הכשרתם; ניתוח ההישגים הלימודיים של תלמידים יוצאי אתיופיה והשוואתם לאוכלוסיות אחרות; בדיקת האפקטיביות של המודלים המיושמים בבתי-הספר לשיפור ההישגים הלימודיים.
לקריאה נוספת: