התגברות התופעה של נשירת נערים חרדיים ממסגרת החינוך הקלאסי של המגזר החרדי, הישיבה, העלתה את הצורך לבנות מסגרת חינוכית חלופית שתיתן מענה לנוער בכיתות ט'-י"ב שאינו מוצא את מקומו במסגרת הרגילה. לצורך זה עוצבה התוכנית – 'חינוך טכנולוגי ברוח הישיבה', המשלבת בין לימודי קודש, לימודי ליבה ולימודים טכנולוגיים. מטרות התוכנית, כפי שהוגדרו על ידי מעצביה, הן : (1) מסגרת אלטרנטיבית נורמטיבית לנוער חרדי נושר או כזה המצוי בסכנת נשירה; (2) חיזוק הערך העצמי והמסוגלות האישית של בני הנוער הללו; (3) הקניית מקצוע והצלחה בבחינות הבגרות ; ו- (4) חזרה לנורמטיביות תרבותית (חרדית) ולנורמטיביות אזרחית, בדגש על שילוב בתעשייה.התוכנית מיושמת החל משנת הלימודים תשע"ב ב-17 בתי ספר שבהם 57 כיתות. העבודה הנוכחית נועדה לשמש כהערכה מעצבת לתוכנית ומטרותיה היו לתאר את תפיסת מטרות התוכנית ואת דרך הפעולה המועדפת של המוסדות השונים הפועלים במסגרת התוכנית ולאתר ולמפות את הכוחות, התהליכים והגורמים השונים המשפיעים על פעילות המוסד ועל האפקטיביות שלו. דגש מיוחד הושם על יצירת תשתית לבניית כלי להערכת המוסדות ולהשוואה ביניהם.העבודה נעשתה באמצעות כלים איכותניים: ראיון עומק אישי מובנה למחצה עם בעלי תפקידים במוסדות וראיון קבוצתי עם תלמידים. הראיונות נערכו ב-12 מוסדות. בכל אחד מהמוסדות רואיינו המנהל החינוכי של המוסד, הרב, המדריכים או היועצים החינוכיים ונערך דיון קבוצתי עם התלמידים. איסוף הנתונים נעשה בחודשים ינואר - מרץ 2016.