החל משנה"ל תשע"ד, וכחלק מהתוכנית הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21 החל לפעול בבתי"ס במערכת פיילוט של ספרים דיגיטליים, בו השתתפו כ-100 בתי ספר יסודיים ברחבי הארץ. תוכנית הפיילוט יושמה בשלושה תחומי הדעת: מתמטיקה, אנגלית ומדעים. מהלך זה הוא שלב נוסף בהטמעת פדגוגיה חדשנית באמצעות עידוד של יצירה והנגשה של חומרי לימוד מתאימים בפורמט דיגיטלי.
המטרה העיקרית של התוכנית היתה לבחון את הדרכים הנכונות לשילוב ספרי לימוד דיגיטליים באופן מיטבי בבתי הספר.במהלך שנה"ל תשע"ד ליוותה ראמ"ה את הפיילוט במחקר הערכה אשר עסק בנושאים הבאים: תמונה כללית של היישום בבתיה"ס, שימוש בספרים דיגיטליים בשיעורים, דרכי ההוראה והלמידה בשיעורים בהם נעשה שימוש בספרים הדיגיטליים, מיומנות מורים ותלמידים בשימוש בספרים דיגיטליים, הדרכה, הכשרה וליווי בשימוש בספרים דיגיטליים, השפעות נתפסות של שילוב הספרים הדיגיטליים על תהליכי הוראה ולמידה ושביעות רצון משילוב הספרים הדיגיטליים בשיעורים.
על מנת לתת מענה מחקרי מיטבי, מחקר ההערכה כלל שילוב של כלים כמותיים (סקרים בקרב מורים ותלמידים) וכלים איכותניים (ראיונות עומק עם מורים, מנהלים ועם רכזי תקשוב, קבוצות מיקוד בקרב תלמידים ותצפיות על שיעורים).