ראמ"ה עסקה בשנים האחרונות באופן נרחב באופן הנכון למדוד מיומנויות, לאור המקום המשמעותי אותו הן תופסות במסמך "דמות הבוגר", המהווה מדד תוצאה משרדי מרכזי. כחלק מהעיסוק בנושא, גיבשנו מסגרת מושגית הכוללת סקירת ספרות של המחקר העוסק בחשיבה יצירתית ובחשיבה ביקורתית. סקירת הספרות מתייחסת ל'דמות הבוגר', מסמך המציג את מדיניות הלאומית לפדגוגיה של הוראת מיומנויות, וכן מתייחס למסגרות מושגיות של מבחנים שונים בעולם ובכלל זה מחקר פיזה. המסמך כולל גם סקירה של האופן בו משלבים בהוראה במדינות שונות את המיומנויות הללו, ודוגמאות ממבחנים הבודקים מיומנויות אלה מהארץ ומהעולם.
המסמך פותח ככלי עבודה עבור מפתחים של מבחנים וכלי הערכה. הוא נועד להוות חומר רקע להעמקת ההבנה של מהות המדידה של חשיבה יצירתית וביקורתית. בכל הנוגע להערכה של מיומנויות במבחנים ארציים, הרפרנס אליו ראמ"ה מתייחסת הוא מסמך המדיניות דמות הבוגר, והגדרת המיומנויות הנמדדות במבחנים הולמת להגדרה שלהן במסמך דמות הבוגר.