במהלך פיתוח מבחנים וסקרים נעשים שינויים רבים בפריטים כמו שינוי נוסח, הדגשת מילים או שינוי באיור היכולים להראות קטנים וחסרי משמעות. שינויים אחרים הנעשים לצורך מניעת העתקה כמו שינויים בסדר השאלות או בסדר התשובות שאלות רב ברירה גם הם כביכול חסרי השפעה על תוקף הפריטים. במחקר זה בדקו האם לשינויים כאלו ישנה השפעה על תשובות תלמידים בעזרת מיצ"ב תשס"ח לתלמידים דוברי עברית. המחקר שאל האם קיימת השפעה לשינויים על ביצועי התלמידים? האם ההשפעה זהה בדרגות כיתה שונות? במקצועות שונים? בקרב תלמידים בעלי רמות הישגים שונות?
לקריאה נוספת: