ההכרה במרכזיותם של מנהלי בתי הספר כשדרה מרכזית שיש לה השפעה מכרעת על איכות מערכת החינוך, לצד ההבנה כי תפקיד המנהל הולך ונעשה מורכב ורב ממדי בעולם המשתנה, הולידו את הצורך בהקמת המכון למנהלים "אבני ראשה" לשם חיזוק האפקטיביות של המנהלים כמנהיגים פדגוגיים. המכון נוסד באפריל 2007 במטרה להקים "בית מקצועי למנהלי בתי הספר ומרכז מומחיות בתחום הניהול והמנהיגות הבית ספרית". המכון פועל ליצירת עתודה ניהולית מקצועית, באמצעות פיתוח והפעלת תכניות הכשרה והדרכה למנהלים חדשים, וקידום תהליכי התפתחות ולמידה למנהלים מכהנים.ראמ"ה התבקשה לבצע מחקר הערכה אודות פעילות מכון "אבני ראשה" בשני היבטים מרכזיים: עמדות המנהלים ושביעות רצונם מפעילויות מכון "אבני ראשה" ומהפיתוח המקצועי ופרקטיקות המנהלים בראשית דרכם שקיבלו הדרכה אישית מ"אבני ראשה". על מנת להעריך את שביעות הרצון של המנהלים המכהנים מהפיתוח המקצועי (במכלול הפעילויות השוטפות המתקיימות על-ידי מכון "אבני ראשה") נערך בשנת תשע"ג סקר טלפוני בקרב מדגם ארצי מייצג של מנהלי בתי ספר. השאלון שפותח על ידי הראמ"ה התבסס, בין השאר, על סקר מנהלים פנימי של מכון "אבני ראשה", שמועבר החל משנת תשס"ח מדי שנה לכל המנהלים.בדוח מוצגות עמדות המנהלים ביחס לשביעות הרצון הכללית שלהם ממכון "אבני ראשה" ומהפעילויות השונות אותן מציע המכון. כמו כן מוצגות עמדות המנהלים לגבי הצרכים השונים שלהם ולגבי התכנים המרכזיים בהם כדאי שהמכון יתמקד.