מודל הפעולה, המתבסס על התפיסה של "מדידה בשירות הלמידה", נבנה כך שיאזן בין הערכה פנימית וחיצונית, ובין הערכה מסכמת ומעצבת. המדידה נועדה לשרת את המערכת ובעלי העניין, בהיכרות עם תמונת המצב, כבסיס להפקת לקחים ארגוניים ופדגוגיים, לזיהוי נקודות חולשה וחוזק, לגיבוש תוכניות עבודה ועוד. פרסום זה בוחן את הישגי התלמידים בישראל בתחום המתמטיקה במבחני המיצ"ב ו-PISA. התמונה העולה ממגוון הנתונים מובילה לאופטימיות זהירה בכל הנוגע להישגי תלמידים בתחום המתמטיקה.
לקריאה נוספת: