מוביל/ת פיתוח של כלי הערכה
ראמ"ה אמונה על כלל תהליכי ההערכה והמדידה במערכת החינוך, החל ממבחני תנופה (המיצ"ב) והמבחנים הבינלאומיים (PISA, TIMSS, PIRLS), דרך הסקרים הבית ספריים (אקלים) ועד למערך הכלים הפנימיים למורים. אגף פיתוח כלים בראמ"ה אמון על הובלת תהליכי הפיתוח מתחילתם ועד סופם - קביעת מבנה המבחנים ותחומי הסקרים, פיתוח ובדיקה של היגדים שונים, תרגום והתאמת מבחנים בינלאומיים, הנחייה וליווי של בודקי המבחנים והתאמת הכלים לקהילות השונות (ממלכתי, ממלכתי-דתי, ערבי וחרדי).
מה עושה מרכז בכיר (פיתוח כלי הערכה) בראמ"ה?
- ניהול, פיקוח וריכוז תהליכים של פיתוח ובניית כלי הערכה ומדידה שונים בהם ייעשה שימוש במערכת החינוך בישראל, ובכלל זה מבחנים בינלאומיים, מבחני ידע והישגים בינלאומיים וישראליים, מבדקי מיומנויות ייסוד, כלי הערכה מעצבת ושאלוני עמדות, כך שיעמדו באמות המידה המקצועיות הגבוהות ביותר (תוקף, מהימנות והוגנות), יפותחו באופן משתף ומכוון תוצאה, יותאמו לקבוצות שונות בחברה הישראלית, יועברו באופן המאפשר השגת השפעה ויהיו רלוונטיים בהיבטי טכנולוגיה ותוכן.
- שותפות בתכנון ובארגון של מערכי המחקר השונים בכל שלבי המחקר לרבות: הכנת חומרי הבחינה, תרגומם והתאמתם לקבוצות שונות בחברה הישראלית; כתיבת מסמכים נלווים לכלי המדידה (דוגמת מפרטי, מחוון, מדריך בדיקה, מדריך למורה ועוד); עריכת מחקרי חלוץ, טיפול בהעברת המבחנים והשאלונים ובבדיקתם; איסוף, ניתוח, עיבוד וטיוב הנתונים; כתיבת דוחות מסכמים; וטיפול בפרסומם ובהפצתם. במסגרת זו, תיאום נושאים שונים הקשורים לתוכנם ולהעברתם של כלי ההערכה עם גורמים מקומיים ובינלאומיים, בארץ ובחו"ל.
- תפעול, פיקוח וליווי מקצועי - הן בהיבט המינהלתי והן בהיבט המקצועי - אחר ביצוע תהליכי ההערכה השונים, ובכלל זה ריכוז מפגשי ועדות ההיגוי של המבחנים והסקרים; הובלת צוותים חוצי ארגון לניהול המחקרים; מעקב, פיקוח ודיווח אחר ביצוע תוכניות העבודה הנוגעות למערכות המבחנים והסקרים האמורות; ניהול הקשר מול בעלי עניין, שותפים, מפעילים וזכיינים, בארץ ובחו"ל, כולל ארגונים בינלאומיים, גורמים במשרד החינוך ואנשי אקדמיה; וארגון וסיוע בתיאום ובביצוע מחקרי המשך שייערכו על בסיס הנתונים שנאספו.
- ביצוע פעולות נוספות על פי מדיניות הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה), ובשיתוף פעולה ותאום עם גורמים נוספים בראמ"ה, במשרד החינוך ומחוצה לו וזאת, כחלק מפעילות אגף פיתוח כלים בראמ"ה.
- ביצוע מטלות נוספות בהתאם לצורך הארגוני ועפ"י הנחיית הממונה.
מה תנאי הסף?
השכלה: תואר אקדמי שני במדעי החברה ו/או בחינוך ו/או במדעי הרוח ו/או בפסיכולוגיה.
ניסיון: שתי שנות ניסיון במחקר כמותי (לא כולל מחקר התזה) או שתי שנות ניסיון בפיתוח מבחנים המיועדים לשימוש רחב היקף (מבחני הישגים לימודיים, מבחנים פנימיים, מבחנים פסיכומטריים או מבחני מיון).
מה עוד אנחנו מחפשים?
מחוייבות עמוקה לערכי השירות הציבורי, לקידום מערכת החינוך ולתהליכי קבלת החלטות המבוססים על נתונים מתוקפים ומדוייקים.
יכולת עבודה בסביבה טכנולוגית מתקדמת, כולל תוכנות ניהול משימות, מסמכים שיתופיים, יישומי גוגל ויישומי מייקרוסופט.
הכשרות או קורסים אקדמאיים בתורת המבחנים, מדידה חינוכית ו/ או פסיכולוגית, מיון עובדים, סטטיסטיקה ודגימה ונושאים רלבנטיים אחרים.
כושר להרצאה והצגה ברמה אקדמית, לצד כושר הבעה מעולה בכתב, הן בעברית והן באנגלית (יכולת מוכחת להכנת דוחות, תקצירים, סיכומים, מצגות).
הכרה טובה של מבנה משרד החינוך, מבנה מערכת החינוך ותהליכי עבודתם. הכרות טובה עם גופי מחקר ישראלים ובינלאומיים.
רצויה שליטה בתוכנה אחת לפחות של ניתוח סטטיסטי (כגון: stat, sas, spss), ויכולת למידה עצמאית של נושאים אקדמיים (ובכללם נושאים כמותיים).
רצוי ניסיון בניהול צוות עובדים ו/ או ניהול פרוייקטים מורכבים.
כושר ליצור יחסי אנוש ויחסי עבודה תקינים.
ידיעת השפות העברית על בוריה. שליטה מצויינת באנגלית.
מה חשוב לדעת?
העבודה היא ממשרדי ראמ"ה ברמת גן / גבעתיים. בסוף 2026 צפוי מעבר לירושלים. ניתן לעבוד יום בשבוע מהבית. שעות העבודה גמישות.
מה השכר?
השכר נע בין 21,000 ל-24,000 ש"ח - בהתאם לניסיון, להשכלה (אם יש) ולהיקף השעות הנוספות בתפקיד.