המלצה פדגוגית

עבודת צוות אפקטיבית נשענת על מטרה משותפת, אמון, אוטונומיה ושיתוף ידע. עבודת צוות מיטבית מותנית ביחסים טובים בין חדר המורים להנהלת בית הספר

דוברי ערבית
דוברי עברית
כיתות
ז'
ח'
ט'
ה'
י'
י"א
ו'
No items found.
דוברי ערבית
דוברי עברית
No items found.

ההמלצה הזו עוד לא בשלה...

מה האתגר?

גיבוש בין חברי צוות הוא הכרחי לבניית אמון ולכינונה של קהילת למידה מקצועית, המסייעת להפחתת בדידותו של המורה בכיתה. אם חברי הצוות אינם בוטחים זה בזה הם אינם מסוגלים לקיים קונפליקט פתוח ומועיל שהחלטה עליו מובילה להתחייבות. מורים שאינם עובדים בצוות חשים פחות מחויבות לעבודתם, מתחמקים מאחריותיות ומתמקדים בעצמם ולא בצוות.

מה אפשר לנסות?

עבודת צוות של מורים מקדמת את ההתפתחות המקצועית ואיכות ההוראה, ותורמת להישגי תלמידים, לחדשנות בצוות ולשביעות רצון אישית של המורים. היא מתבססת על מטרה משותפת, שיתוף ותלות הדדית, אוטונומיה בקבלת החלטות, ותחושת אמון ולכידות בין חברי הצוות. הצלחתה של עבודת צוות מותנית במנהיגות בית-ספרית, ביחסים בין-אישיים, בנכונות לשינוי וניהול יעיל של אינטראקציות, ובתקשורת ושיתוף ידע.

  • הגדרת מטרה לצוות כמו, אחריות על פתרון בעיה ספציפית העומדת בפני בית הספר
  • בניית שיתוף ותלות הדדית בין חברי הצוות (כגון תיאום החלטות ופעילות על ידי שיתוף מידע ומשאבים כדי להשיג מטרות משותפות)
  • מתן אוטונומיה לצוות (ניהול עצמי לקבלת החלטות להגברת הצלחה)
  • יצירת מתווה לישיבות צוות עם התייחסות לזמן גמיש ופרקטיקות המעודדות שיתוף ו-Bottom-up
  • שילוב מפגשים בלתי פורמליים עם דמויות מההנהלה (קפה ושיח)
  • הבניית מעגלי היוועצות בפלטפורמות דיגיטליות שמאפשרות מיידיות וחוסכות זמן
  • תיעוד ניסיון מצטבר של מורות וותיקות כבמה להצלחות וכבסיס ידע לצעירות
  • "דלתות מסתובבות" - מורים מתארחים בשיעורים של מורים ומקימים שיחת למידה הדדית 
  • דיון קהילתי רחב על סוגיית הגיבוי לצוות - מתי? איך? הכרת ציפיות המורים וגיבוש גישת הנהלה
  • טיפוח מנהיגות ביניים שתאפשר להרחיב את מתן תשומת הלב לכמה שיותר מורות
  • השקעת תשומות ביוזמות והפקת קולות קוראים המעודדים ליזום
להמשך קריאה

הצעדים הבאים

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
No items found.

המלצות קשורות

No items found.
כל ההמלצות הקשורות