המלצה פדגוגית

הוראה רלוונטית מקשרת את הלמידה לחיי היומיום של התלמידים, לתחומי העניין ולרקע שלהם והיא עונה על צורכיהם כיום או בעתיד (תועלתיות אישית). בדרך זו הלמידה מעוררת את סקרנותם והופכת למשמעותית עבורם

דוברי ערבית
דוברי עברית
כיתות
ז'
ח'
ט'
ה'
י'
י"א
ו'
No items found.
דוברי ערבית
דוברי עברית
No items found.

ההמלצה הזו עוד לא בשלה...

מה האתגר?

רלוונטיות נתפסת כמענה על הצורך של הלומדים ללמוד דבר מה שנתפס בעיניהם כבעל ערך. בפועל כמעט ולא קיים קשר בין מה שנלמד בבית הספר למה שבאמת רלוונטי לילדים. נושאי הלימוד נקבעים על ידי עולם המבוגרים, על פי מה שלדעתם יהיה רלוונטי לעולמם של הילדים בעתיד. עם זאת, לומדים שחשים שהלמידה לא רלוונטית עבורם, לא יהיו מעורבים בלמידה ויחושו שהיא לא חשובה להם. לכן יש חשיבות רבה לקשור את הלמידה לחיי התלמידים ולעולמם.

מה כדאי לנסות?

  • קישור התוכן לעולם האישי ולרקע של הלומדים, ויישום הנלמד הלכה למעשה בדוגמאות מחיי היום יום של תלמידים, ניסיונם ותחומי העניין שלהם. 
  • חיבור הנלמד לאירועים אקטואליים מציאותיים וסוגיות חברתיות, והמחשת הקשר בין הנלמד לצרכי התלמידים בחייהם הבוגרים.
  • קיום למידה פעילה וחווייתית המבוססת על מקרים או על בעיות שבהם ידע חדש מתחבר לידע קודם של התלמידים, והתוצר נתפס כבעל ערך עבורם (שימושי להבנת העולם, לפיתוח מיומנויות, או להתמודדות עם מצבים אמיתיים).

חשוב לזכור שהמלצות אלו הן דוגמאות בלבד וקיימות דרכים רבות ונוספות לטיפוח התחום. מומלץ להתאים, לשלב ולשנות את ההמלצות לפי הצרכים הספציפיים של כיתתך ובתחומי דעת מגוונים.

הצעדים הבאים

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
תוכן רלוונטי נוסף
מייצרים רלוונטיות בהוראה
קשר אישי, מתן בחירה, חיבור לעולם, הקשר מיידי, התייחסות אישית ותמונת עתיד
דוברי ערבית
דוברי עברית
סקרים

המלצות קשורות

No items found.
כל ההמלצות הקשורות