המלצה פדגוגית

לומד עצמאי נוטל אחריות על תהליך הלמידה שלו, מתכנן אותה, עוקב אחר התקדמותו ומעריך את תוצריו, ובכך מפתח יכולת לרכוש ידע לאורך זמן

דוברי ערבית
דוברי עברית
כיתות
ז'
ח'
ט'
ה'
י'
י"א
ו'
No items found.
דוברי ערבית
דוברי עברית
No items found.

מה האתגר?

המציאות המשתנה תדיר בשנים האחרונות, הגידול האדיר בכמות התכנים ברשת והמעבר לעבודה וללמידה היברידית ממחישים את הצורך לפתח בקרב התלמידים מיומנויות למידה שיסייעו להם במימוש עצמי וברכישת השכלה. תהליכי הלמידה בבית הספר הם אמנם גורם מכונן ורב השפעה על חייהם של תלמידים, אך כדי לטפח את דמות הבוגר הרצוי, אחת המטרות המרכזיות של מערכת החינוך היא לקדם בקרבם מיומנויות של למידה עצמאית שישרתו אותם למשך כל ימי חייהם. 

כיצד אפשר לשפר?

לומד עצמאי נוטל אחריות על תהליך הלמידה שלו, מתכנן אותה, עוקב אחר התקדמותו ומעריך את תוצריו, ובכך מפתח יכולת לרכוש ידע לאורך זמן.לשם כך נדרשות מיומנויות קוגניטיביות, הכוונה עצמית (ויסות עצמי של רגשות, מוטיבציה), מודעות עצמית (מודעות לרגשות ואמונה ביכולות), מיומנויות מטה קוגניטיביות (התבוננות בתהליך הלמידה והערכה עצמית) ואסטרטגיות לניהול הלמידה

על המורים להטמיע שגרות לימודיות לפיתוח מיומנויות לומד עצמאי וליישומן בהדרכה מדורגת ,(scaffolding) המאפשר ללומד לקבל תמיכה ראשונית ובהמשך לפתח עצמאות תוך הפחתת ההכוונה. מומלץ לתת ללומד משוב בונה, שמאפשר זיהוי חוזקות ואיתור תחומים הדורשים שיפור. לבסוף, אף על פי שמדובר בלמידה עצמאית, יש ערך לשיתופיות, ללמידה חברתית ולבקשת עזרה, שחושפות את התלמיד לנקודות מבט מגוונות ולהעמקת ההבנה.

להמשך קריאה

הצעדים הבאים

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
המלצה פדגוגית
מיומנויות הכוונה עצמית
יכולת ניהול עצמי הכוללת ויסות עצמי, מוטיבציה וחוסן להתמודד במצבי אתגר
דוברי ערבית
דוברי עברית
סקרים
המלצה פדגוגית
ניהול זמן
דוברי ערבית
דוברי עברית
סקרים
המלצה פדגוגית
פעילויות לפרקטיקות שונות
חשיבה ביקורתית, הבניית ידע, ניהול זמן ועוד
דוברי ערבית
דוברי עברית
סקרים

המלצות קשורות

No items found.
כל ההמלצות הקשורות