המלצה פדגוגית

משוב מקדם למידה מספק ללומד מידע על מיקומו ביחס ליעדי הלמידה, מצביע על חוזקות וחולשות (feedback) ומציע הכוונה לשיפור עתידי (feedforward)

דוברי ערבית
דוברי עברית
כיתות
ז'
ח'
ט'
ה'
י'
י"א
ו'
No items found.
דוברי ערבית
דוברי עברית
No items found.

מה האתגר?

הערכה של הלמידה (הערכה מסכמת) לא רק שאינה מספקת מידע חיוני לעיצוב תהליך ההוראה־למידה השוטף, אלא שיש לה במקרים רבים גם השפעות שליליות, כמו פגיעה במוטיבציה ללמידה ותיוג תלמידים. האתגר הוא לשפר את יכולת התלמידים ללמוד מטעויות ומהצלחות ולשפר את ביצועיהם לאור תגובות והערות באמצעות משוב מקדם למידה. 

כיצד אפשר לשפר?

  • לקיים שיחת משוב המבוססת על רפלקציה ומאפשרת דיאלוג מעצים ומכווין ללא שיפוטיות, שיחה שמציעה דרכים לשיפור ולא ציון תשובה נכונה/לא נכונה 
  • לתת משוב תומך בהבנת התלמידים ומה שהם אמורים לעשות
  • לתת משוב סמוך ככל האפשר לביצוע כדי שלתלמיד יהיה זמן להשתמש בו לשפר את למידתו
  • לתת משוב ממוקד בביצועי התלמיד במשימה ולא במאפייניו
להמשך קריאה

הצעדים הבאים

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
המלצה פדגוגית
משוב מקדם למידה
RISE, אמ"ת וכו'
דוברי ערבית
דוברי עברית
סקרים
המלצה פדגוגית
משוב מקדם למידה פורמלי
משוב עמיתים ומשוב בכתב
דוברי ערבית
דוברי עברית
סקרים

המלצות קשורות

No items found.
כל ההמלצות הקשורות