המלצה פדגוגית

עידוד תלמידים לשאול שאלות, להתמודד עם קונפליקט קוגניטיבי ולחקור דברים - יעודד סקרנות ועניין בשיעור

דוברי ערבית
דוברי עברית
כיתות
ז'
ח'
ט'
ה'
י'
י"א
ו'
No items found.
דוברי ערבית
דוברי עברית
No items found.

מהו האתגר?

כאשר מטילים על ילדים לעסוק במה שאינו מעניין אותם, הם לומדים עד מהרה שהלמידה היא משעממת ומתנהגים בהתאם. מחקרים מצביעים על כך שהתדירות ואיכות השאלות של ילדים בכיתה יורדות לאורך השנים ויש לכך השלכות שליליות על הלמידה. 

כיצד אפשר לשפר?

  • פתיחה מושכת על ידי התחלת שיעור באמצעות שאלה מעוררת מחשבה או הצהרה מפתיעה
  • שאילת שאלות מצד המורה חשוב שתהיינה מסדר גבוה, אותנטיות ולעיתים מערערות על הנחות יסוד. 
  • עידוד שאילת שאלות מצד התלמיד באמצעות טיפוח אווירה שתומכת בהעלאת שאלות ובדיקת השערות על ידי דיון וסיעור מוחות
  • יצירת קונפליקט קוגניטיבי על ידי הצגת עימות מושגי שמניע את הלומדים להתמודד עם דילמה לחקור עד לפתרון
  • שילוב גירויים מעוררי סקרנות ולמידה פעילה על ידי שילוב סתירות, מיזוג חלק מפתיע במהלך השיעור, שימוש במשחקים, חידות לתרגול התכנים ועידוד הלומדים ללמידה באמצעות חקירה פעילה
  • רלוונטיות - חיבור תכנים ודילמות לעולמם של התלמידים
  • למידה מבוססת פרויקטים PBL) Project Baced Learning) - שימוש בתהליכי למידה במסגרתם לתלמידים ניתנת אפשרות בחירה, העמקה ויצירה
להמשך קריאה

הצעדים הבאים

This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
המלצה פדגוגית
עידוד שאילת שאלות על ידי התלמידים לטיפוח סקרנות
סיעור שאלות, שגרת חשיבה - רח״ש – רואה-חושב-שואל ועוד
דוברי ערבית
דוברי עברית
סקרים
המלצה פדגוגית
קונפליקט קוגניטיבי
דוברי ערבית
דוברי עברית
סקרים
המלצה פדגוגית
למידה דיגיטלית
דוברי ערבית
דוברי עברית
סקרים

המלצות קשורות

No items found.
כל ההמלצות הקשורות