ד"ר פרנקלין זרומב
מנהל תחום סטטיסטיקה
קודם לעבודתו בראמ"ה היה חוקר בכיר במרכז למחקרי תוקף ב- Educational Testing Service בארה"ב שם הוביל פיתוח מבחנים ומחקרים סטטיסטיים ופסיכומטריים עבור תוכנית "סיריוס" של המודיעין האמריקאי. מטרת הפרויקט הייתה לבחון הטיות בשיפוט ותהליכי קבלת החלטות. פרויקטים אחרים שלו כוללים מחקר סטטיסטי על נתוני אורך רב-שנתיים שמטרתו הייתה לבדוק שיפור כישורי הכתיבה של תלמידי מכללות ומחקר בקרב תלמידי כיתות ב'-ח' אודות הירידה ברמת הידע במהלך הקיץ במתמטיקה ובשטף קריאה.
פרנקלין השלים את הדוקטורט שלו בפסיכולוגיה קוגניטיבית באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס בשנת 2010. הוא ביצע ופרסם מחקרים בתחומים של למידה אנושית, זיכרון, שיפוט וקבלת החלטות, יישומים חינוכיים של מדעים קוגניטיביים, הערכה ומדידה.
פרנקלין נשוי לאליסון ואב לשבעה ילדים (שישה בנים ולבסוף בת!). אם היה לו זמן פנוי היה מנגן בפסנתר ובכינור וקורא ספרות יידיש.
פרסומים נבחרים
Zaromb, F. M., Liu, J. H., Páez, D., Hanke, K., Putnam, A. L., & Roediger, H. L. (2018). We made history: Citizens of 35 countries overestimate their nation's role in world history. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 7, 521-528.
Oppenheimer, D., Zaromb, F., Pomerantz, J., Williams, J., & Park, Y.S. (2017). Statistically reliable improvement of writing skills during college: A multi-year cross-sectional and longitudinal study of undergraduate writing performance. Assessing Writing, 32, 12-27.
Rhodes, R. E., Kopecky, J., Bos, N., McKneely, J., Gertner, A., Zaromb, F., ... & Spitaletta, J. (2017). Teaching Decision Making With Serious Games: An Independent Evaluation. Games and Culture, 12(3), 233-251.
Zaromb, F. M., & Roediger, H. L. (2010). The testing effect in free recall is associated with enhanced organizational processes, Memory & Cognition, 38, 995–1008.
Butler, A. C., Zaromb, F. M., Lyle, K. B., & Roediger, H. L. (2009). Using popular films to enhance classroom learning: The good, the bad, and the interesting. Psychological Science, 20, 1161–1168."