


ד"ר פרנקלין זרומב
מנהל תחום סטטיסטיקה
פרנקלין הצטרף לראמ"ה בשנת 2016. בתפקידו פרנקלין מוביל מחקרים, פיתוח ויישום ניתוחים סטטיסטים ופסיכומטריים עבור תוכניות, מבחנים וסקרים, ופרויקטים שונים של ראמ"ה.
קודם לעבודתו בראמ"ה היה פרנקלין חוקר בכיר במרכז למחקרי תוקף ב- Educational TestingService בארה"ב. שם הוביל פיתוח מבחנים ומחקרים סטטיסטיים ופסיכומטריים עבור תוכנית"סיריוס" של המודיעין האמריקאי. מטרת הפרויקט הייתה לבחון הטיות בשיפוט ותהליכי קבלת החלטות. פרויקטים אחרים שלו כוללים מחקרים סטטיסטים על נתוני אורך רב-שנתיים. בין השאר מחקר הבודק את שיפור כישורי הכתיבה של תלמידי מכללות ומחקר בקרב תלמידי כיתות ב'-ח' אודות הירידה ברמת הידע במהלך הקיץ במתמטיקה ובשטף קריאה.
פרנקלין השלים אתהדוקטורט שלו בפסיכולוגיה קוגניטיבית באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס בשנת 2010. הוא ביצע ופרסם מחקרים בתחומים של למידה אנושית, זיכרון, שיפוט וקבלת החלטות, יישומים חינוכיים של מדעים קוגניטיביים, הערכה ומדידה.
פרנקלין נשוי לאליסון ואב לשבעה ילדים (שישה בנים ולבסוף בת!). אם היה לו זמן פנוי היה מנגן בפסנתר ובכינור וקורא ספרות יידיש.
פרסומים נבחרים
Zaromb, F. M. ,Liu, J. H. , Páez, D. , Hanke, K. , Putnam, A. L. , & Roediger, H. L. (2018).We made history: Citizens of 35 countries overestimate their nation's role inworld history. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 7, 521-528.
Oppenheimer, D. ,Zaromb, F. , Pomerantz, J. , Williams, J. , & Park, Y. S. (2017). Statisticallyreliable improvement of writing skills during college: A multi-yearcross-sectional and longitudinal study of undergraduate writing performance. AssessingWriting, 32, 12-27.
Rhodes, R. E. ,Kopecky, J. , Bos, N. , McKneely, J. , Gertner, A. , Zaromb, F. , . . . &Spitaletta, J. (2017). Teaching Decision Making With Serious Games: AnIndependent Evaluation. Games and Culture, 12(3), 233-251.
Zaromb, F. M. ,& Roediger, H. L. (2010). The testing effect in free recall is associatedwith enhanced organizational processes, Memory & Cognition, 38, 995–1008.
Butler,A. C. , Zaromb, F. M. , Lyle, K. B. , & Roediger, H. L. (2009). Usingpopular films to enhance classroom learning: The good, the bad, and theinteresting. Psychological Science, 20, 1161–1168. "