במסגרת ההחלטה לעסוק בהבניה מערכתית של לימודי השואה הן בפן התוכני-פדגוגי והן בפן ההתפתחותי על היבטיו הקוגניטיביים והרגשיים, משרד החינוך ומוסד "יד ושם" פעלו במשותף ליצירת תוכנית חינוכית ולימודית כוללת – "בשבילי הזיכרון" – להוראת השואה בכל המגזרים ובשכבות הגיל השונות. התוכנית חותרת ליצירת זיקה ושייכות לסיפור, תוך התייחסות לערכים לאומיים, יהודיים והומניסטיים, ומושם בה דגש על למידה הדרגתית ומותאמת-גיל תוך חשיפה מבוקרת של הילדים לנושא.ההערכה המעצבת של התוכנית נועדה לבחון את התפיסות בבתי הספר כלפי הוראת השואה ולבדוק באיזו מידה התוכנית משפיעה על אופן הלמידה וההוראה של הנושא. לשם כך נערך מחקר שכלל סקרים בקרב מחנכים ומנהלים וכן ראיונות עם מנהלים, מחנכים ובעלי תפקידים בבתי הספר.