בשנת הלימודים תשע"ו ליווה מחקר הערכה את תכנית התקצוב הדיפרנציאלי בבתי הספר, אשר נמצאת בשנת היישום השנייה שלה, ואת תכנית מרום, שמהווה את הנדבך המשלים לתקצוב הדיפרנציאלי, ונמצאת בשנה הראשונה ליישומה.
מודל התקצוב הדיפרנציאלי הוא מהלך שנועד להקצות באופן דיפרנציאלי משאבים (שעות הוראה) לבתי הספר. מדובר בתהליך מדורג ורב-שנתי, שבמסגרתו מוקצים המשאבים באופן דיפרנציאלי בהתאם למדד הטיפוח הבית ספרי, כך שבתי ספר במדד טיפוח נמוך (5-1), קרי ממעמד חברתי כלכלי גבוה, יקבלו פחות משאבים, ואילו בתי ספר במדד טיפוח גבוה (10-6) קרי ממעמד חברתי כלכלי נמוך, יקבלו יותר משאבים.
תכנית מרום, הנדבך המשלים לתקצוב הדיפרנציאלי, נסמכת על ההנחה שבהגדלת משאבים בלבד אין די לשם קידום בתי הספר בעלי ההישגים הנמוכים, ונדרשת לשם כך התערבות פדגוגית וארגונית בהתאם למאפייניו הייחודיים של בית הספר. לצורך כך יסתייע בית הספר בליווי של יועץ ארגוני ושל מדריך פדגוגי, מומחה תוכן וכן בליווי צמוד יותר של המפקח. בתכנית שני מסלולים: מודל מוגבר שבו ליווי בית הספר מתוכנן לחמש שנים והוא כולל יותר שעות ליווי, ולעומתו מודל מתון שבו הליווי מתוכנן לשלוש שנים בלבד, והוא כולל פחות שעות ליווי.